Nominaties voor PIM Marketing Literatuurprijs bekend
Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft vandaag de nominaties voor de Nederlandse prijs voor marketingliteratuur bekend gemaakt. Uit meer dan 40 marketingboeken zijn in willekeurige volgorde de volgende 10 boeken genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2016:
• Retail Marketing Strategy van Constant Berkhout (KoganPage)
• Disruptive Selling van Patrick Maes (Lannoo)
• Handboek Betekenisvol ondernemen van Kees Klomp (Business Contact)
• Share van Pieter van Glind en Harmen van Sprang (Business Contact)
• Merkpositionering van Karel Jan Alsem en Erik Kostelijk (Noordhof)
• Hoe agile is jouw strategie van Sjors van Leeuwen (Van Duuren)
• Creating Value with Big Data Analytics van Peter Verhoef, Edwin Kooge, Natasha Walk (Routeledge)
• Service Excellence van Jean-Pierre Thomassen en Eric de Haan (Vakmedianet)
• True Story Telling van Paul Hillesum (Van Duuren)
• Marketing met ballen van Rudy Moenaert en Henry Robben (Adfo Books)
De uitreiking van de PIM Marketing Literatuurprijs 2016 zal voor de 14e keer plaatsvinden in de avond van 6 december in de RAI te Amsterdam.
Het belangrijkste criterium voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2016 geldt in hoeverre de auteur erin geslaagd is vernieuwende inzichten in het marketing vakgebied weer te geven. Daarnaast moet het boek in de periode 3e kwartaal van 2015 tot en met juli 2016 zijn gepubliceerd, vanuit het Nederlands talige marketing vakgebied zijn ontstaan en inhoudelijk een duidelijk raakvlak met marketing hebben. Vorig jaar won het boek ‘Online Brand Identity’ van Joris Merks.
De onafhankelijke jury van de PIM Marketing Literatuurprijs 2016 wordt voorgezeten door:
Drs. Hans Molenaar, voorzitter PIM en directeur Beeckestijn Business School
De juryleden zijn:
- Prof.dr. Ruud Frambach (hoogleraar marketing aan de Vrije Universiteit Amsterdam)
- Drs. Wil Wurtz (CRM partner bij CruxDigital – Marketing & Technology Integrator)
- Drs. Arend-Jan Nijhuis (Directeur Blue Orange Group en vice voorzitter PIM)
- Elsbeth Eilander (hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing)
- Egbert Jan van Bel (onderzoeker, auteur, docent)
- Ment Kuiper (Directeur IDMK Trainingen en Customer Talk)
- Drs. Frank van Delft (voorzitter Customer Insight Platform en voorheen directeur Nima)
- Sjaak Hoogkamer (Redacteur Marketing Tribune)
- Aljan de Boer (Strateeg Trendsactive, bestuurslid PIM)
De aanleiding voor het introduceren van PIM Marketing Literatuurprijs 2016 is de behoefte om vernieuwing in het Nederlandse marketing vakgebied te stimuleren en goede publicaties onder de aandacht van marketing- en sales managers te brengen.