Materiaal voor Marketing Literatuur Prijs 2018

Marketing Literatuur Prijs 2018

27 november 2018 van 17:30 uur 27 november 2018 tot 21:30
Online
Jaarbeurs Media Plaza (Utrecht) Truus van Lierlaan 1 UTRECHT
Ticket
Prijs
Niet-lid
€ 149,00

De toegang voor Leden van PIM is gratis, Niet-Leden betalen € 149,- (excl. BTW) voor de bijeenkomst.

Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding ga je ermee akkoord dat je tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van de bijeenkomst kosteloos kunt annuleren. Mocht je binnen 48 uur voor aanvang de bijeenkomst willen annuleren dan kun je een vervanger regelen.

Kosteloos kennismaken
Heeft je bedrijf niet eerder kennisgemaakt met PIM? Dan is je eerste bezoek aan een bijeenkomst kosteloos. Via kim.vanderwel@pimonline.nl kun je vragen naar de mogelijkheden.

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Normering 

Wat is de essentie van de PIM Marketing Literatuur Prijs die sinds 2003 wordt uitgereikt? Deze is in hoeverre de auteur erin is geslaagd vernieuwende inzichten in het vakgebied marketing weer te geven die een duidelijke toegevoegde waarde bieden aan de marketingpraktijk. Daarnaast dient het boek vanaf het 3e kwartaal van 2017 gepubliceerd te zijn (tenzij de jury het vorige jaar gemist zou hebben) en hoort van oorsprong voort te komen uit de Nederlandse marketingwereld. Waarbij we boeken tot en met het 3e kwartaal van 2018 in de jurering kunnen opnemen.

De PIM Marketing Literatuur Prijs beoogt een stimulans te zijn voor de ontwikkeling van het Nederlandse marketingvakgebied. De prijs is een aanmoediging voor auteurs om hun gedachtegoed aangaande marketing in de breedste zin van het woord aan het papier toe te vertrouwen zodat we hierdoor allemaal nog betere marketeers en managers worden. Met als afgeleide het brengen van de gewenste marketingkennis bij de níet-marketeers.
Criteria en wijze van beoordeling PIM Marketing Literatuurprijs


De 6 criteria voor beoordeling van de boeken voor de marketing literatuurprijs zijn:

Innovatie, Mate van vernieuwing (30%)
In hoeverre worden er vernieuwende concepten geïntroduceerd of in het verleden toegepaste marketingactiviteiten of strategieën ter discussie gesteld? In hoeverre is echte nieuwe of oude wijn in nieuwe zakken
Toegevoegde waarde voor het marketing vakgebied (20%)
Wat is de relevantie van het boek voor het marketing vakgebied? In hoeverre zijn de inzichten belangrijk voor de ontwikkeling van het vakgebied. Levert het boek een belangrijke bijdrage aan het vakgebied marketing. Levert het een bijdrage aan het hele vakgebied of aan een kleine niche binnen het vakgebied.
De praktische toepasbaarheid (20%)
In hoeverre zijn de bevindingen toe te passen in de huidige marketingpraktijk. De mate waarin de bevindingen kunnen worden toegepast in marketingactiviteiten, systemen, tactieken of strategieën?
Cases en Praktijkvoorbeelden (10%)
In hoeverre komen er praktijkvoorbeelden aan bod. Hoe meer voorbeelden uit de praktijk des te hoger de score.
Opbouw, Structuur en Toegankelijkheid (10%)
De mate waarin het boek helder en duidelijk is van opzet. In hoeverre is het boek toegankelijk (te begrijpen) voor marketeers uit de praktijk die niet direct veel kennis hebben van het specifieke marketing onderwerp.
Vormgeving en Opmaak (10%)
Is het boek goed vormgegeven?  Nodigt het uit om te lezen. In hoeverre dragen de layout en vormgeving bij tot het verhogen van het leesplezier?

Wijze van beoordeling

Ieder jurylid wijst op een schaal van 1 tot 10 een waarde toe aan de 6 criteria. De score kan bestaan uit een 1,5 of 10. Het gewogen gemiddelde bepaald uiteindelijk de totale score.
De 5 best beoordeelde boeken zullen uitgebreid besproken worden binnen de jury. Waarom vindt iemand iets wel of niet goed aan een boek? Wat is vernieuwend en wat is in de praktijk goed toepasbaar? Deze discussie wordt afgerond met een keuze welke van een top 3. Dit kan door overeenstemming of stemming.

Jury

De onafhankelijke jury van de PIM Marketing Literatuurprijs 2019 wordt voorgezeten door Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School. De juryleden zijn:
  • Arend-Jan Nijhuis, Managing partner NICM
  • Egbert Jan van Bel, Auteur & kerndocent Beeckestijn Business School
  • Brecht Janssen, Director Fundraising & Communication Simavi
  • Nanda Huizing, Head of brand,communications & digital Philips
  • Sybella Koot-Roza, Partner Marketing Queens
  • Ruud T. Frambach, Hoogleraar Marketing, Vrije Universiteit Amsterdam
  • Wil Wurtz, CRM Specialist
  • Max Kohnstamm, Programmamanager Marketing
  • Frank van Delft, RM Managing partner CIM7
  • Sjaak Hoogkamer, Hoofdredacteur Marketing Tribune
  • Roderick Mirande, Redacteur Marketing Adformatie
  • Aljan de Boer, Head of Inspiration Trendsactive
  • Rob Beltman, Customer Engagement Expert, Voorzitter van H3ROES

Heb je vragen of heb je hulp nodig bij je aanmelding voor deze bijeenkomst, neem dan contact op met Rowdy van den Nieuwenhuizen.

Rowdy van den Nieuwenhuizen

Binnenkort op de agenda

  1. 28 januari 2025

    TrendFest 2025 - 20 jarig jubileum

    Hogeschool van Amsterdam in Amsterdam
    Meer over dit evenement