Marketing Literatuur Prijs 2018
De toegang voor Leden van PIM is gratis, Niet-Leden betalen € 149,- (excl. BTW) voor de bijeenkomst.
Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding ga je ermee akkoord dat je tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van de bijeenkomst kosteloos kunt annuleren. Mocht je binnen 48 uur voor aanvang de bijeenkomst willen annuleren dan kun je een vervanger regelen.
Kosteloos kennismaken
Heeft je bedrijf niet eerder kennisgemaakt met PIM? Dan is je eerste bezoek aan een bijeenkomst kosteloos. Via kim.vanderwel@pimonline.nl kun je vragen naar de mogelijkheden.
Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.
Normering
Wat is de essentie van de PIM Marketing Literatuur Prijs die sinds 2003 wordt uitgereikt? Deze is in hoeverre de auteur erin is geslaagd vernieuwende inzichten in het vakgebied marketing weer te geven die een duidelijke toegevoegde waarde bieden aan de marketingpraktijk. Daarnaast dient het boek vanaf het 3e kwartaal van 2017 gepubliceerd te zijn (tenzij de jury het vorige jaar gemist zou hebben) en hoort van oorsprong voort te komen uit de Nederlandse marketingwereld. Waarbij we boeken tot en met het 3e kwartaal van 2018 in de jurering kunnen opnemen.
De 6 criteria voor beoordeling van de boeken voor de marketing literatuurprijs zijn:
In hoeverre worden er vernieuwende concepten geïntroduceerd of in het verleden toegepaste marketingactiviteiten of strategieën ter discussie gesteld? In hoeverre is echte nieuwe of oude wijn in nieuwe zakken
Wat is de relevantie van het boek voor het marketing vakgebied? In hoeverre zijn de inzichten belangrijk voor de ontwikkeling van het vakgebied. Levert het boek een belangrijke bijdrage aan het vakgebied marketing. Levert het een bijdrage aan het hele vakgebied of aan een kleine niche binnen het vakgebied.
In hoeverre zijn de bevindingen toe te passen in de huidige marketingpraktijk. De mate waarin de bevindingen kunnen worden toegepast in marketingactiviteiten, systemen, tactieken of strategieën?
In hoeverre komen er praktijkvoorbeelden aan bod. Hoe meer voorbeelden uit de praktijk des te hoger de score.
De mate waarin het boek helder en duidelijk is van opzet. In hoeverre is het boek toegankelijk (te begrijpen) voor marketeers uit de praktijk die niet direct veel kennis hebben van het specifieke marketing onderwerp.
Is het boek goed vormgegeven? Nodigt het uit om te lezen. In hoeverre dragen de layout en vormgeving bij tot het verhogen van het leesplezier?
Wijze van beoordeling
Jury
- Arend-Jan Nijhuis, Managing partner NICM
- Egbert Jan van Bel, Auteur & kerndocent Beeckestijn Business School
- Brecht Janssen, Director Fundraising & Communication Simavi
- Nanda Huizing, Head of brand,communications & digital Philips
- Sybella Koot-Roza, Partner Marketing Queens
- Ruud T. Frambach, Hoogleraar Marketing, Vrije Universiteit Amsterdam
- Wil Wurtz, CRM Specialist
- Max Kohnstamm, Programmamanager Marketing
- Frank van Delft, RM Managing partner CIM7
- Sjaak Hoogkamer, Hoofdredacteur Marketing Tribune
- Roderick Mirande, Redacteur Marketing Adformatie
- Aljan de Boer, Head of Inspiration Trendsactive
- Rob Beltman, Customer Engagement Expert, Voorzitter van H3ROES