Programma van Merken met een purpose, marketing met impact

Merken met een purpose, marketing met impact

18 september 2019 van 17:30 uur 18 september 2019 tot 21:30
Online
Ticket
Prijs
Niet-lid
€ 149,00

De toegang voor Leden van PIM is gratis, Niet-Leden betalen € 149,- (excl. BTW) voor de bijeenkomst.

Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding ga je ermee akkoord dat je tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van de bijeenkomst kosteloos kunt annuleren. Mocht je binnen 48 uur voor aanvang de bijeenkomst willen annuleren dan kun je een vervanger regelen.

Kosteloos kennismaken
Heeft je bedrijf niet eerder kennisgemaakt met PIM? Dan is je eerste bezoek aan een bijeenkomst kosteloos. Via kim.vanderwel@pimonline.nl kun je vragen naar de mogelijkheden.

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Programma van Merken met een purpose, marketing met impact

  1. 17:30 - 18:15

    Inloop & buffet

  2. 18:15 - 18:20

    Welkomstwoord PIM

  3. 18:20 - 18:50

    Merken, mensen én maatschappij met elkaar verbinden (Bart Brüggenwirth, auteur en spreker)

    Door Bart Brüggenwirth (Sterke merken betere wereld)
    Bart Brüggenwirth (Sterke merken betere wereld)
  4. 18:50 - 19:20

    a.s.r. herpositionering als verzekeraar die sociale impact creëert (Boudewijn van Uden, Directeur Corporate Communicatie a.s.r. en Hella de Weger, Manager Merk & Positionering a.s.r. )

    Door Boudewijn van Uden, Hella de Weger
    Boudewijn van Uden
  5. 19:20 - 19:40

    Pauze

  6. 19:40 - 20:10

    Shell: een bedrijf in transitie (Klaas Engelsma, Communications Manager Benelux Shell)

    Door Klaas Engelsma
    Klaas Engelsma
  7. 20:10 - 20:25

    Afsluiting

  8. 20:25 - 21:30

    Borrel

  1. Van 18:20 tot 18:50

    Merken, mensen én maatschappij met elkaar verbinden (Bart Brüggenwirth, auteur en spreker)

    Door Bart Brüggenwirth (Sterke merken betere wereld)
    Merken die de wereld mooier maken, inspireren. Maatschappelijke uitdagingen als klimaatverandering, mensenrechten of dierenwelzijn raken de business voor elk bedrijf. Klanten verlangen dat bedrijven daar een bijdrage aan leveren. Maar hoever ga je daarin? Laat je zien dat je maatschappelijk verantwoord onderneemt, zodat klanten je merk zonder schuldgevoel kunnen kopen. Of wil je jezelf ermee onderscheiden en is dat dan de purpose van je merk? Het gaat erom dat je laat zien wat de maatschappelijke betekenis van je merk is en hoe je daarmee impact maakt.
  2. Van 18:50 tot 19:20

    a.s.r. herpositionering als verzekeraar die sociale impact creëert (Boudewijn van Uden, Directeur Corporate Communicatie a.s.r. en Hella de Weger, Manager Merk & Positionering a.s.r. )

    Door Boudewijn van Uden, Hella de Weger

    a.s.r., bestaat volgend jaar 300 jaar. Sinds de oprichting helpt a.s.r. mensen door het samen delen van risico’s en het samen opbouwen van vermogen voor later. De afgelopen jaren heeft a.s.r haar oorspong vertaald naar een nieuwe positionering. Met spraakmakende campagnes met rapper Sticks en abri’s waarin afscheid wordt genomen van beleggingen in wapens of olie, positioneert a.s.r. zich steeds nadrukkelijker als de verzekeraar die sociale impact creëert. a.s.r. wil helpen door te doen. Daarom helpen de medewerkers van a,s.r. onder andere om stallen van de kinderboerderij schoon te maken, gastlessen te geven op scholen, en tal van andere zaken. We hebben a.s.r. uitgenodigd om in hun eigen prachtige en duurzame pand toelichting te geven op hun missie en hoe ze hun verhaal delen met de consument.

  3. Van 19:40 tot 20:10

    Shell: een bedrijf in transitie (Klaas Engelsma, Communications Manager Benelux Shell)

    Door Klaas Engelsma

    Elke dag verwelkomt Shell wereldwijd ruim 25 miljoen mensen op hun tankstations. Het bieden van goede service en kwaliteitsproducten staat sinds jaar en dag centraal. De aandacht voor purpose neemt ieder jaar toe. Geheel in lijn met de missie ‘making live journeys better by enriching today and creating a sustainable tomorrow’ introduceert het energiebedrijf verschillende campagnes met een focus op het maken van een positieve sociale impact. Denk aan de samenwerking met The Plastic Bank, waarbij de verkoop van een waterfles van gerecycled plastic bijdraagt aan minder plastic, afval en armoede. Of de mogelijkheid om CO2-neutraal te rijden, door de CO2-uitstoot van getankte liters brandstof te compenseren bij de kassa. Het is een bedrijf in transitie, daarom hebben we hen uitgenodigd meer te vertellen over waar ze staan en waar ze naartoe gaan.
     

Heb je vragen of heb je hulp nodig bij je aanmelding voor deze bijeenkomst, neem dan contact op met Rowdy van den Nieuwenhuizen.

Rowdy van den Nieuwenhuizen

Binnenkort op de agenda

  1. 12 september 2024

    Customer-centric culture

    Heijmans Hive Innovatie hub in Rosmalen
    Meer over dit evenement
  2. 18 oktober 2024

    Hackathon neo-demografische samenleving

    NPO in Hilversum
    Meer over dit evenement
  3. 14 november 2024

    Marketingliteratuurprijs 2024

    Easyfairs | The Next Level in Gorinchem
    Meer over dit evenement