Programma van Duurzame Marketing

Duurzame Marketing

23 mei 2023 van 15:00 uur 23 mei 2023 tot 18:00
Ticket
Prijs
Niet-lid
€ 149,00

PIM-leden kunnen kosteloos deelnemen aan bijeenkomsten. Niet-leden betalen € 149,- (excl. BTW) voor een offline bijeenkomst.

Kosteloos kennismaken
Heb jij of heeft je bedrijf niet eerder kennisgemaakt met PIM? Dan is je eerste bezoek aan een bijeenkomst gratis. Vraag Cheryl (cheryl.vilt@pimonline.nl) naar de mogelijkheden.

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Programma van Duurzame marketing

  1. 15:00 - 15:30

    Inloop

  2. 15:30 - 15:45

    Welkom door Abena Anokyewah

    Door Abena Anokyewah
    Abena Anokyewah
  3. 15:45 - 16:05

    De rol van marketing in de transitie naar duurzaamheid

    Door Tijs Timmerman
    Tijs Timmerman
  4. 16:05 - 16:30

    Hoe wordt je een toekomstbestendige marketeer

    Door Klaske Kruk
    Klaske Kruk
  5. 16:30 - 16:50

    Interventie & inspiratie moment

  6. 16:50 - 17:00

    Wrap up

  7. 17:00 - 18:00

    Borrel & Netwerken

  1. Van 15:45 tot 16:05

    De rol van marketing in de transitie naar duurzaamheid

    Door Tijs Timmerman

    ‘De individuele consument is nog steeds belangrijk en merken spelen in zijn leven een belangrijke rol. Maar we kunnen consumenten niet meer alleen zien als klanten die winst opleveren. Naast consument zijn ze mens, burger, lid van een samenleving, en een van de vele diersoorten op een vervuilend nest. Er ligt een taak voor marketing om te komen met oplossingen voor geïntegreerde belangen en behoeften. Consumenten verwachten meer dan ooit dat jouw oplossing betekenisvol, duurzaam en menswaardig is. Hieraan voldoen creëert relevantie en vertrouwen en daarmee versterk je je merk op de korte én lange termijn. Op 23 mei zal ik meer vertellen over hoe je dat kunt doen.

  2. Van 16:05 tot 16:30

    Hoe wordt je een toekomstbestendige marketeer

    Door Klaske Kruk

    ‘Als marketeer ben je de aangewezen persoon om die behoeften te herkennen en erop in te spelen,’ vervolgt Klaske. ‘Je bent een meester in het sturen van gedrag. In plaats van het stimuleren van meer consumptie, kun je sturen op het maken van bewuste en duurzame keuzes. En die kunnen best een hogere marge hebben. Bovendien is dit hét moment om je eigen relevantie als marketeer te vergroten. Jij richt de blik naar buiten en ziet de shift in wat consumenten willen. Misschien zeggen ze het nog niet zo expliciet, maar de beweging is duidelijk: behoeften veranderen en consumenten kennen steeds meer waarde toe aan duurzaamheid.

Heb je vragen of heb je hulp nodig bij je aanmelding voor deze bijeenkomst, neem dan contact op met Rowdy van den Nieuwenhuizen.

Rowdy van den Nieuwenhuizen

Binnenkort op de agenda

  1. 28 januari 2025

    TrendFest 2025 - 20 jarig jubileum

    Hogeschool van Amsterdam in Amsterdam
    Meer over dit evenement