Duurzame Marketing
PIM-leden kunnen kosteloos deelnemen aan bijeenkomsten. Niet-leden betalen € 149,- (excl. BTW) voor een offline bijeenkomst.
Kosteloos kennismaken
Heb jij of heeft je bedrijf niet eerder kennisgemaakt met PIM? Dan is je eerste bezoek aan een bijeenkomst gratis. Vraag Cheryl (cheryl.vilt@pimonline.nl) naar de mogelijkheden.
Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.
Programma van Duurzame marketing
-
15:00 - 15:30
Inloop
-
15:30 - 15:45
Welkom door Abena Anokyewah
Door Abena Anokyewah -
15:45 - 16:05
De rol van marketing in de transitie naar duurzaamheid
Door Tijs Timmerman -
16:05 - 16:30
Hoe wordt je een toekomstbestendige marketeer
Door Klaske Kruk -
16:30 - 16:50
Interventie & inspiratie moment
-
16:50 - 17:00
Wrap up
-
17:00 - 18:00
Borrel & Netwerken
-
‘De individuele consument is nog steeds belangrijk en merken spelen in zijn leven een belangrijke rol. Maar we kunnen consumenten niet meer alleen zien als klanten die winst opleveren. Naast consument zijn ze mens, burger, lid van een samenleving, en een van de vele diersoorten op een vervuilend nest. Er ligt een taak voor marketing om te komen met oplossingen voor geïntegreerde belangen en behoeften. Consumenten verwachten meer dan ooit dat jouw oplossing betekenisvol, duurzaam en menswaardig is. Hieraan voldoen creëert relevantie en vertrouwen en daarmee versterk je je merk op de korte én lange termijn. Op 23 mei zal ik meer vertellen over hoe je dat kunt doen.
-
‘Als marketeer ben je de aangewezen persoon om die behoeften te herkennen en erop in te spelen,’ vervolgt Klaske. ‘Je bent een meester in het sturen van gedrag. In plaats van het stimuleren van meer consumptie, kun je sturen op het maken van bewuste en duurzame keuzes. En die kunnen best een hogere marge hebben. Bovendien is dit hét moment om je eigen relevantie als marketeer te vergroten. Jij richt de blik naar buiten en ziet de shift in wat consumenten willen. Misschien zeggen ze het nog niet zo expliciet, maar de beweging is duidelijk: behoeften veranderen en consumenten kennen steeds meer waarde toe aan duurzaamheid.