Ontbijtsessie: Hackathon neo-demografische samenleving
Je kunt je nog aanmelden. Kom je ook?
PIM organiseert iets nieuws! In samenwerking met o.a. trendwatcher Kristel Vanderlinden en hackathon-expert ElastIQ organiseren wij op 18 oktober 2024 een een intensieve bijeenkomst waarin diverse teams samenwerken om het beste idee te ontwikkelen en te presenteren. De neo-demografische hackathon fungeert als brug naar frisse ideeën en praktische oplossingen.
Tijdens deze hackaton werken we met marketeers uit de community van PIM, marketeers die een bijdrage willen leveren en datasience experts van ElastIQ aan het actuele vraagstuk 'hoe vertalen we de nieuwe kijk op doelgroepen in marketingsegmentatiemodellen'.
Maar waarom doen we dit? Traditionele marketingmodellen zijn veelal gebaseerd op socio-demografische modellen. Als we naar een flat-age mentality gaan waar gedeelde waarden en passies de kern moeten worden van je marketingstrategie zullen we volgens een ander model moeten gaan werken.
🗣️ De belangrijkste vraagstukken
- Hoe zou zo’n model er volgens de PIM-community eruit moeten zien?
- Welke data kun je daarvoor inzetten?
- Hoe werkt dat als je dit in praktijk zou toepassen?
Tijdens de hackathon wordt er gewerkt in 2 teams/groepen. Aan het begin van de middag presenteren de teams hun oplossingen aan de jury.
Hackathon partner: ElastIQ
Hackathon host: Kristel Vanderlinden i.s.m. PIM
Locatie
Programma van Ontbijtsessie: Hackathon neo-demografische samenleving
Op vrijdag 14 juni: | |
9:00 - 13:00 | Hackathon - exacte programma t.b.a. |