Ad Age roept Unilever uit tot digitale marketeer van het jaar

14 april 2008 om 19:15 door PIM Redactie

Ad Age roept Unilever uit tot digitale marketeer van het jaar

UnileverImage via WikipediaUnilever is volgens het tijdschrift Advertising Age de digitale marketeer van het jaar 2007. Hoewel geen van de reclamecampagnes die Unilever voerde puur digitaal was, speelde digitale technologie in alle campagnes een rol. De campagnes gebruikten behalve televisie ook content integration en online reclame die een verhaal hielpen creƫren rond de verschillende Unilever-merken.
Niemand binnen de media-afdelingen van Unilever is gespecialiseerd in digitale campagnes, maar ieder heeft er de nodige ervaring mee. Bovendien worden digitale campagnes vaak niet uitgevoerd door digitale reclamebureaus, maar door digitale specialisten binnen breed opererende bureaus als MindShare, Ogilvy & Mather en Bartle Bogle Hegarty. Voor elk merk van Unilever wordt simpelweg de meest geschikte specialist gekozen. Verder werkt Unilever voor digitale campagnes samen met partners als AOL, Yahoo en MSN. Webisodes rond tv-programma`s als `24`, de `Ellen DeGeneris Show` en `The Apprentice` trokken veel meer bezoekers dan geraamd. In het geval van de webisodes voor aanstaande en jonge moeders bij de Ellen DeGeneris Show kwam het aantal bezoekers uit op 1,8 miljoen, drie maal zoveel als verwacht. Unilever is bovendien in staat digitale partnerships te ontwikkelen die jarenlang stand houden.

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox