Marketeer of the Year 2011: Imme Rog

15 juni 2011 om 09:05 door PIM Redactie

Marketeer of the Year 2011: Imme Rog

 
div class='posterous_autopost'>

Imme Rog, managing director van de Nationale Goede Doelen Loterijen is vanavond uitgeroepen tot Marketeer of the Year 2011. ‘Rog heeft van de Nationale Postcode Loterij een geoliede marketingmachine gemaakt. Met veel nadruk op vernieuwing, efficiency én aandacht voor de gehele marketingmix’, aldus de jury.

De jury is overtuigd geraakt van haar invloed op het beleid én haar persoonlijke stempel op het succes. Met name de productvernieuwing in een markt die vaak als eendimensionaal wordt gezien is een prestatie. Met de VriendenLoterij scoorde ze binnen een half jaar een merkbekendheid van 82 procent en 145 duizend nieuwe abonnementen.
De inzet van de marketinginvesteringen is verbeterd doordat het acquisitie/lead generatiemodel is herzien. Rog boekt uitstekende resultaten in een dalende markt die ook nog door regelgeving wordt beperkt.

Tijdschrift voor Marketing: Waarop heeft de afgelopen jaren de focus gelegen in de marketingstrategie?
Imme Rog: ‘We hebben multimediaal een gesegmenteerde werfstrategie geïmplementeerd. Daarbij zijn onder andere de mailvolumes, het aantal poststukken, enorm verkleind. We hebben alleen vorig jaar al 40 procent minder gemaild en meer deelnemers geworven. Slimmere marketing is onze focus.’


De andere twee genomineerden waren Frenkel Denie, marketingmanager van Bavaria en Nils van Dam, senior vice president marketing Unilever Benelux.

Marketeer of the Year is een jaarlijkse verkiezing, georganiseerd door Tijdschrift voor Marketing, Platform Innovatie in Marketing (PIM), Google en USG Capacity.

Lees het hele interview met Imme Rog, plus de interviews met de genomineerden Frenkel Denie en Nils van Dam in het Tijdschrift voor Marketing nummer 6, dat deze week verschijnt.

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox