De Social Media Specialist is Dood. Leve De Conversation Manager

28 juni 2011 om 08:11 door PIM Redactie

De Social Media Specialist is Dood. Leve De Conversation Manager

Sinds 2007 ben ik professioneel bezig met social media marketing. Maar ik merk de laatste paar maanden een verandering. Omdat iedere 'beun de haas' zich social media specialist mag noemen (het is een vrij vak) is de waarde van de functie social media specialist flink gedevalueerd. Bovendien heeft de markt momenteel meer behoefte aan systeem denkers (mensen die de hele online marketing en communicatie mix kunnen overzien) dan aan social media specialisten. Want iedereen kan wel een Twitter profiel opzetten of een Facebook fanpagina aanmaken. Maar dan ben je in mijn ogen nog geen social media specialist. Bovendien is social media geen silo binnen bedrijven maar heeft het raakvlakken met marketing,communicatie en PR. Daarom zou ik net als Steven van Belleghem willen pleiten voor een nieuwe functie binnen grote bedrijven 'De Conversation Manager' i.p.v. De Social Media specialist. De  presentatie van Steven van Belleghem over 'The Conversation Company' is hier te bekijken Steven heeft deze presentatie gemaakt nadat hij zo'n 25 bedrijven heeft geïnterviewd over hoe je social media kunt integreren binnen bestaande marketing en bedrijfsprocessen. Verplicht leesvoer voor iedere online marketing specialist wat mij betreft.
View more presentations from steven van belleghem

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox