Een wereld met sociale media

4 juli 2011 om 18:37 door PIM Redactie

Een wereld met sociale media

Bedrijven houden zich steeds meer bezig met sociale media als LinkedIn, Hyves, Facebook en Twitter. Sociale media is een verzamelnaam verschillende toepassingen die via het internet worden ingezet en waarbij informatie gedeeld wordt. Het kan in de vorm van tekst, beeld en geluid via diverse interactieve media.
In de leeftijdscategorie tussen de 16 en 25 jaar bevindt 91% van de internetters zich vooral op Facebook, Hyves en Youtube. 54% van de 25 tot 55 jarige zijn actief op LinkedIn, Facebook, Twitter en YouTube. De oudere groep zit met name op Hyves en LinkedIn. Vooral Facebook en Twitter hebben een interactieve achtergrond. Bij de inzet van de sociale media is het belangrijk om het doel en de doelgroep van te voren te bepalen. Daarnaast zijn de toegevoegd waarde en USP’s centraal. Dit met als doel om de doelgroep te activeren, cultiveren, kwaliteit bovenaan te stellen en producten te promoten. Via de sociale media moeten speciale content worden aangeboden, geluisterd worden naar de doelgroep, transparant en eerlijk zijn, het merk een gezicht te geven, de volgers iets bieden en relevant te zijn. Hierbij is het belangrijk om een goede tone of voice in te zetten en mensen het merk te laten vinden zodat zij over een product gaan praten. Het grote publiek en steeds meer bedrijven houden zich steeds meer bezig met sociale media, maar wat doet u? Maak van uw consument followers en maak hier gebruik van.

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox