Manager is thuis in social media

14 juli 2011 om 08:26 door PIM Redactie

Manager is thuis in social media

 
div class='posterous_autopost'>

Manager is thuis in social media

13 juli 2011 - Senior managers besteden veel tijd op social media. Ruim 70% is meer dan een half uur per dag actief op social media. Vooral in de avonduren wordt hier tijd aan besteed, zo blijkt uit onderzoek van MarketCap onder ruim 800 senior managers. 40% is vooral vanaf 18.00 actief. De senior manager ziet LinkedIn als een belangrijk instrument voor het scheppen van nieuwe business opportunities. In veel mindere mate wordt het gebruik van Facebook of Twitter gezien als zakelijke kans.

De business opportunities zorgen ervoor dat bedrijven bereidwillig zijn om te investeren in social media. Meer dan 75% vindt investeringen in social media belangrijk en zegt dat zijn bedrijf daar mee bezig is. Social media is een goed middel om klanten te volgen na de aankoop en na te gaan wat er gezegd wordt over product, merk of dienst.

Ruim 40% besteedt dagelijks 30 minuten tot 2 uur aan social media. Bijna 20% zegt 2 tot 5 uur eraan te besteden en 10% zelfs 5 uur of meer. Een kleine 5% van de senior managers houdt zich niet bezig met social media.

Bron(nen):
Automatisering Gids (8-7-2011)

Bron: Profnews

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox