Hoe verschillende leeftijdsgroepen online communiceren

18 juli 2011 om 09:47 door PIM Redactie

Hoe verschillende leeftijdsgroepen online communiceren

 
div class='posterous_autopost'>
Media_httpcommunity10_pgafd

Enkele conclusies. (bron:http://www.online-marketing-blog.nl)

Gebruikers tussen de 35 en 44 jaar hebben bijna 300% meer interactie dan mensen in de leeftijd van 18 tot en met 24! Wil je dus online de discussie aangaan met je doelgroep, richt je dan op de wat oudere gebruiker. Zij zullen namelijk eerder de dialoog aangaan met je!

Tieners hebben gemiddeld 2 keer meer vrienden dan mensen tussen de 30 en de 40. Connectie met ze maken lijkt dus wel makkelijker.

Tieners plaatsen gemiddeld 3 keer meer berichten op hun social media.
59% van de mensen die met internet zijn opgevoed, gebruiken online media als belangrijkste nieuwsbron.

Facebookers zijn gemiddeld het jongst (37 jaar) en mensen op LinkedIn het oudst (gemiddeld 44 jaar).

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox