Bottle of the future

28 augustus 2011 om 20:24 door PIM Redactie

Bottle of the future

In juni heeft Coca Cola de PlantBottle fles geïntroduceerd in Nederland met bijbehorende marketingcampagne. Hiermee wil het bedrijf de consument bewust maken om duurzaam te leven en flessen te recyclen.
De PET fles is voor 22,5% gemaakt van planten en is in andere delen van de wereld eerder uitgebracht. Vorig jaar werden er 2,5 miljard stuks op de markt gebracht. Dit jaar worden er nog 37 miljoen PlantBottle flessen in Nederland uitgebracht. De fles is voor 100% recyclebaar. Via diverse advertenties outdoor, op print en via banner worden de consument geïnformeerd over de introductie van deze nieuwe plantfles. Daarnaast wordt de PlantBottle fles gepromoot op de winkelvloer door diverse promotiematerialen. Tevens is er speciale interactieve website opgezet door Coca Cola. Op deze website wordt meer informatie gegeven over het maatschappelijk verantwoord ondernemen van Coca Cola op het gebied van duurzaamheid. Enkele initiatieven van het bedrijf worden uitgelicht en ook leren consumenten hoe zij zelf duurzamer bezig kunnen zijn. Dit alles om de consumenten bewuster te maken van hun gedrag en te inspireren tot duurzaam leven! Een mooie vorm van Brand Activation. Want als alle Coca-Cola fans een kleine bijdrage leveren, verandert er veel in wereld.

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox