Zoekmachine adverteren is meer dan search

12 september 2011 om 14:50 door PIM Redactie

Zoekmachine adverteren is meer dan search

98% van de internetgebruikers gebruikt een zoekmachine. Het is dan ook geen gek idee om op deze plek aanwezig te willen zijn. U kunt op deze manier dicht bij de door u gewenste doelgroep komen. Daarnaast heeft u bij zoekmachine adverteren de kosten altijd in eigen hand.
Opvallend is wel dat mensen vaak niet weten dat zoekmachine adverteren meer is dan aanwezig zijn met een advertentie in de zoekresultaten. Er zijn ook nog hele andere mogelijkheden die soms effectiever kunnen zijn. Bijvoorbeeld bij een hoge concurrentie intensiteit op een bepaald zoekwoord in search advertenties. In deze blog willen we dan ook aandacht besteden aan de andere mogelijkheden van zoekmachine adverteren. Bij zoekmachine adverteren zijn er een aantal mogelijkheden. Er kunnen advertenties worden geplaatst in de zoekmachine, boven en naast de zoekresultaten, en in het inhoudsnetwerk. Het inhoudsnetwerk is een database met internet pagina’s die ruimte beschikbaar hebben gesteld voor advertenties vanuit de zoekmachine. Hierop kunt u advertenties plaatsen. Dit kan op twee manieren: - Content discovery Dit houdt in dat Google een geschikte pagina zoekt, op basis van zoekwoorden, en daar de advertentie plaatst. - Content placement Bij deze optie kunt u zelf websites ingeven waarop de advertenties getoond dienen te worden. Meer dan 80% van de internetgebruikers wordt bereikt via het inhoudsnetwerk en elke dag zijn er meer dan 6 miljard advertentievertoningen, verdeeld over honderdduizenden websites. Uit onderzoek van Google vorig jaar kwam naar voren dat adverteerders die zowel op het zoek- als op het inhoudsnetwerk adverteren met het inhoudsnetwerk dezelfde of zelfs betere resultaten realiseerden dan met adverteren via het zoeknetwerk. Adverteren in het inhoudsnetwerk dient dan ook niet onderschat te worden, er kan een sterke ROI worden behaald met deze manier van adverteren. Zoekmachine adverteren biedt dus vele mogelijkheden en wij helpen u graag te ontdekken welke bij uw bedrijf of product passen en met het inrichten van de advertenties. Kijk voor meer informatie op de diensten pagina zoekmachine adverteren van Experius. -Laura Arends-

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox