De 10 sterkste merken van Nederland
BrandAsset Valuator kijkt naar de 1000 sterkste merken van Nederland. De sterkte wordt uitgedrukt in de BrandAsset Score, gebaseerd op de optelsom van de vier belangrijkste pijlers van een merk: Differentiatie, Relevantie, Waardering en Vertrouwdheid. Hoe hoger die score, hoe sterker het merk.
De top 10 is dit jaar als volgt:
1 Google 100 0,0
2 IKEA 99,9 0,0
3 Coca-Cola 99,8 +0,5
4 Douwe Egberts 99,7 +0,7
5 Efteling 99,6 -0,1
6 Albert Heijn 99,5 +0,3
7 Marktplaats.nl 99,3 -0,1
8 Philips 99,2 +0,9
9 Bol.com 99,1 -0,2
10 Microsoft 99,0 -0,8Hema vinden we terug op plaats 12, met een stijging van 0,3 procent. Apple staat in deze lijst op nummer 34, een stijging van 6,2 procent. Maggi staat met een stijging van 8,2 procent nog een plaatsje hoger, op nummer 33.