De toegevoegde waarde van een bedrijfspagina op Facebook

21 september 2011 om 10:58 door PIM Redactie

De toegevoegde waarde van een bedrijfspagina op Facebook

6,6 miljoen Nederlanders zijn actief op Facebook. Het is een platform dat sterk aan het groeien is en ook bedrijven beginnen dit steeds meer in te zien. Vaak heerst er echter nog wel de vraag waarom ze tijd en geld zouden investeren in een externe pagina wanneer er een mooie website is. Wat is de toegevoegde waarde van een bedrijfspagina op Facebook?
Door met je bedrijf/merk aanwezig te zijn met een bedrijfspagina op Facebook kun je de doelgroep betrekken bij je bedrijf/merk en de interactie aangaan. Comscore heeft laatst een onderzoek gedaan naar de toegevoegde waarde van likes op Facebook en kwam tot de volgende interessante conclusies: De impact van Facebook wordt enorm versterkt door vrienden van je Facebook fans. Facebook fans en hun vrienden kunnen leiden tot hogere bestedingen en meer website bezoekers. Dit omdat mensen zich meer verbonden gaan voelen bij je bedrijf/merk wanneer je hen benaderd en de interactie aan gaat, en ze je vaker online tegen komen. Updates die op een bedrijfspagina op Facebook worden geplaatst worden vooral gelezen door de fans via hun Nieuwsoverzicht. In het Nieuwsoverzicht kan de gebruiker alle updates van vrienden en bedrijven zien die hij volgt. Om die reden worden bedrijfspagina’s op Facebook zelf over het algemeen niet vaak bezocht. Ik hoor je nu denken maar net zeg je dat een bedrijfspagina op Facebook toegevoegde waarde heeft en nu lees ik dat bijna niemand hem zal bezoeken. Echter zitten aan de bovenstaande conclusie ook voordelen: Zodra fans in hun Nieuwsoverzicht een reactie of ‘like’ geven op een statusupdate, dan kunnen ook alle vrienden van deze persoon dat zien in hun Nieuwsoverzicht. Je kunt dit zien als een soort aanbeveling, en op deze manier verspreidt de content zich dwars door Facebook via de verschillende netwerken van mensen. Mike Rich van ComScore ligt in onderstaande video de Facebook analyse toe: Naast de uitkomsten van dit onderzoek zijn er nog veel meer voordelen te benoemen om een bedrijfspagina op Facebook op te gaan zetten. Je bent dicht bij je doelgroep, kunt de interactie aangaan en van je doelgroep leren/ze leren kennen. Wilt u meer weten over een bedrijfpagina op Facebook? Kijk dan op de pagina Facebook marketing.

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox