Mobile & Location based marketing

28 september 2011 om 10:01 door PIM Redactie

Mobile & Location based marketing

Sinds de komst van de iPhone heeft mobile marketing eindelijk de lang verwachte vlucht genomen. Mobile apps, iPad apps, mobiele sites, mobiel internet gebruik en actuele ontwikkelingen staan op het programma van deze themasessie. Programma: Vanaf 17:30 uur Inschrijving én tijd om onderling kennis te maken. Om 18:00 uur beginnen we met het programma:
Social mobile trends die in de online marketingmix moeten Patrick Petersen, Directeur AtMost Patrick laat in zijn nuchtere en resultaatgerichte aanpak zien wat de plaats is van mobile marketing in de online mix. Hij gaat langs sociale mobiele apps die de moeite waarde zijn en toont cijfers en meer actuele feiten die overtuigen tot een professionele mobiele aanpak in de mix. Waarom stopte Facebook met location based mobile places? Wat is de waarde van Foursquare en wat zit er eigenlijk in een mobile marketingmix anno 2012? Hoe real-time en locatie gebonden de deal van de dag tonen. Groupon case Conrad Hagemans, Country Director Tripolis Omdat de aanbiedingen die Groupon verstuurt per dag en per plaats kunnen verschillen zijn de mogelijkheden om een zo actueel en relevant mogelijke e-mail te verzenden met traditionele e-mailmarketing software beperkt. Conrad laat zien hoe een koppeling is gerealiseerd tussen het e-mail systeem en de Groupon data. Op basis van profielgegevens aangevuld met plaatsbepaling o.b.v. het IP adres, wordt real-time de deal-van-de-dag getoond, afhankelijk van waar en wanneer de e-mail wordt geopend. Op deze manier kan e-mailmarketing nog effectiever worden ingezet en heel specifiek op de doelgroep worden afgestemd.
Pauze met lekkere broodjes en drankjes
Mobiele succescases en wat zijn de Mobile Do's and Dont's. Bart Fussel, Co Founder aFrogLeap Bart gaat in op de belangrijke facetten die terugkomen tijdens het ontwikkelen van mobiele apps en mobiele sites. Aan de hand van een aantal leuke voorbeelden laat hij zien op welke wijze de sterke kanten van het mobiele kanaal terugkomen in ontwikkelde apps en mobiele sites. Wat zijn de Mobile Do's and Dont's? aFrogleap is het mobiele bureau van onder andere C1000, Waternet, Reaal en Capgemini. Hoe kan je de gebruiksvriendelijkheid van mobile sites en apps onderzoeken? Edith van der Does, usability consultant, online marketingbureau Netprofiler Edith gaat allereerst in op de theorie van usability onderzoek voor (mobiele) sites en apps. Vervolgens gaat ze in op de praktijk en laat ze aan de hand van cases van mobiele sites en apps (o.a. Ziggo enA.Vogel) zien waar je op moet letten bij het opzetten van dergelijke sites en apps. Ze laat in diverse eyetracking filmjes zien hoe gebruikers interacteren met mobiele sites en apps. Relevantie en loyaliteit creëren voor je merk Karlijn van den Berg, Sr. Strategist bij IceMobile. IceMobile ontwikkelt mobiele brand utilities voor grote merken, zoals onder andere Appie van Albert Heijn, Mobiel Bankieren van ABN AMRO en My Baby & Me van Philips AVENT. Aan de hand van deze projecten laat ze zien hoe merken dagelijkse relevantie kunnen bieden via het mobiele kanaal, en zo loyaliteit voor merken kan worden gecreëerd.
21:00 Borrel We besluiten deze zeer interessante sessie af met een hapje, een drankje én een goed gesprek. Zorg dat je bij blijft. Schrijf je daarom nu in:
inschrijven
deelnemers
Kosten (€):
168,00 excl. BTW
Kosten leden (€):
75,00 excl. BTW; Student-leden: 25,00 excl. BTW
Student (€):
55,00 excl. BTW
Overige informatie:
Annulering:
"U kunt tot 3 werkdagen vóór de bijeenkomst schriftelijk annuleren. Wij brengen u hiervoor EUR 25,= annuleringskosten in rekening. Wij maken geen uitzonderingen naar annuleringsargument. Mochten wij vóór die 3 werkdagen geen annulering hebben ontvangen, dan beschouwen wij uw inschrijving als definitief. U kunt schriftelijk wel een - niet al aangemelde - persoon als vervanger aanmelden. Tot 2 weken voor aanvang van de themasessie houdt PIM 75% van de plaatsen beschikbaar voor haar leden , daarna geldt: wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Genoemde bedragen zijn excl. BTW"

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox