6 op 10 Twittervolgers zijn al klant

24 oktober 2011 om 11:12 door PIM Redactie

6 op 10 Twittervolgers zijn al klant

 
div class='posterous_autopost'>

64 procent van consumenten die een merk op Twitter volgen, zijn bestaande klanten van het bedrijf/merk, zo blijkt uit onderzoek van Chadwick Martin Bailey.

De studie ‘10 Quick Facts You Should Know About Consumer Behavior on Twitter’ (pdf) laat ook zien dat 61 procent van deze volgers als eerste informatie over het merk wil ontvangen.

Meer dan de helft van de volgers geeft aan geen speciale reden te hebben om het merk te volgen. 48 procent volgt voor het krijgen van kortingen en promoties. 36 procent wil toegang tot exclusieve content en 28 procent wil content en informatie delen en retweeten met anderen.

Zes van de 10 volgers van merken op Twitter raden vaker veel merken bij anderen aan (18 procent), of enkele merken (42 procent). 31 procent zou niet zo snel een merk dat ze volgen aanraden bij anderen (negen procent heeft geen idee wat hij zou doen).
Volgers in de leeftijdsgroep 35-49 jaar raden eerder meer merken aan bij anderen van consumenten jonger dan 35 jaar. Van die eerste groep raadt 33 procent veel merken aan, 14 procent enkele. Een hoger percentage (61 procent tegenover 47 procent) van volgers jonger dan 35 jaar zou een merk in zijn algemeenheid bij anderen tippen. Maar slechts 14 procent zou veel merken promoten bij anderen, 47 procent een paar.

33 procent van de merkvolgers in beide categorieën zullen geen merken bij andere consumenten promoten. In de leeftijdsgroep 35-49 jaar zegt 20 procent geen idee te hebben of ze dit zullen doen, van de jongeren weet zeven procent het niet.

Andere cijfers:

- 50 procent van de twitteraars zijn langer dan een uur actief als ze online gaan, vergeleken met 34 procent van Facebookgebruikers en 29 procent van alle mensen online. Maar het is wel zo dat Facebookers meer dan een keer in de zoveel uur online gaan (46 procent), dan twitteraars (40 procent) en andere online actieven (45 procent).

- 38 procent van de twitteraars zijn nu minder dan zes maanden bezig met tweeten, 9 procent doet het nu zo’n 7-11 maanden. Bijna de helft van de twitteraars is dus minder dan een jaar bezig. 38 procent is 1-2 jaar bezig, 15 procent al meer dan twee jaar.

- 38 procent van merkvolgers volgt meer merken op Twitter, 57 procent volgt nog net zoveel merken als vorig jaar en 11 procent volgt minder merken. Mannen zijn meer merken gaan volgen in vergelijking met vorig jaar dan vrouwen (38 procent tegenover 27 procent).

- 79 procent van de twitteraars volgen 10 of minder merken.

- 36 procent volgt één of twee merken.

- 75 procent heeft nog nooit een merk gevolgd.

- 26 procent van de twitteraars tussen de 18 en 35 jaar volgt een merk, 17 procent van 35-49-jarigen en 13 procent in de leeftijdsgroep boven de 50.

- 50 procent van de volgers zeggen dat ze eerder iets van een merk zouden kopen als ze het op Twitter volgen. Dat geldt voor 55 procent van de mannen en 45 procent van de vrouwen.

Bron: Marketingcharts

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox