Sociale fanwagen...

3 november 2011 om 10:11 door PIM Redactie

Sociale fanwagen...

Volkswagen is gestart met een crowdsourcing-actie waarbij fans bepalen welke Volkswagen klassieker opnieuw uitgebracht moet worden.
De auto die de eerste 20.000 ‘likes’ krijgt op Facebook, zal worden geherintroduceerd en de officiële fanwagen zijn van het merk. In deze actie wordt duidelijk gemaakt wat de het begrip ‘crowdsourcing’ precies is. Crowdsourcing is het betrekken van klanten, leveranciers en het brede publiek bij het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten. Deze trend zal de komende zich uitbreiden. De Kever en de Transporter 1 zijn de Volkswagens met de meeste liefhebbers. Dit terwijl het auto’s zijn uit de jaren ’50 en ’60. Deze auto’s maakte het mogelijk om de op pad te gaan en de wereld te ontdekken. Daardoor hebben deze klassiekers ook een sociale status gekregen en krijgen deze twee een nog socialere uitvoering via de Facebookactie. De fanwagen zal uitgebracht worden als speciale social edition, waarbij fans het hele bouwproces kunnen volgen. Uiteindelijk wint één fan deze auto door op een button ‘claim de Kever’ of claim de T1’ te klikken op het moment dat er een klok terugloopt naar 00:00:00. Deze sociale auto zal speciale social media-features hebben waarmee jouw profiel tot real life komt….. Een opvallende actie met een levendig sociaal leven!

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox