Beeckestijn start nieuwe opleiding Online Communicatie & Social PR

4 november 2011 om 08:12 door PIM Redactie

Beeckestijn start nieuwe opleiding Online Communicatie & Social PR

 
div class='posterous_autopost'>

 

Beeckestijn Business School start op 10 november 2011 met de nieuwe opleiding ‘Online Communicatie & Social PR’. Deze opleiding is speciaal bedoeld voor communicatie professionals die een effectief online communicatieplan willen schrijven voor hun bedrijf of klanten.

“Natuurlijk zijn er al een aantal online opleidingen en trainingen” volgens Hans van der Meulen, partner Online Marketing Lounge en voorzitter van het NIMA Online Marketing expertise platform, “maar niet vanuit het perspectief van de communicatie professional, die de invloed van het internet en online op zijn of haar vakgebied ook enorm heeft zien toenemen. Beeckestijn Business School start daarom deze opleiding, volledig afgestemd op de communicatie professional en is zeer geschikt voor marketing communicatie als corporate communicatie specialisten.

In 10 intensieve avondcolleges komen de volgende onderwerpen o.a. aan bod:

  • Laatste trends en ontwikkelingen binnen online communicatie;
  • Het online communicatieplan
  • Online campagnestrategie en -management
  • Succesvolle corporate websites, campagne (micro)sites en blogs
  • Corporate en interne online communicatie
  • Online reputatie en brand management en Social PR
  • Online brand management?
  • Opzetten van een goede social PR strategie.

Tijdens de colleges behandelen de docenten, zelf ook ervaren communicatieprofessionals, alle online onderwerpen en thema’s om uiteindelijk tot een helder en effectief online communicatieplan te komen.

Naast de 10 avondcolleges zijn er diverse gastcolleges en bedrijfsbezoeken, het totale tijdsbestek van de opleiding is ongeveer 4 maanden. Als eindopdracht schrijven deelnemers aan de opleiding hun eigen Online Communicatie & Social PR-plan. Dit plan is direct geschikt voor implementatie binnen eigen organisatie of bij een opdrachtgever. Na succesvolle afronding behalen deelnemers hun post-HBO diploma. Ook wordt er gewerkt aan een groepsopdracht, een ‘live’ case, voor een opdrachtgever die antwoord wil op een bestaand online communicatie probleem.

Meer weten?
Op dinsdag 8 november a.s. wordt er proefcollege gegeven van deze opleiding. Het proefcollege is gratis en geheel vrijblijvend toegankelijk en wordt gehouden bij Beeckestijn Business School, Dodeweg 6A in Leusden.

Kijk voor meer gedetailleerde informatie over de opleiding op de website. Actuele data voor proefcolleges en een mogelijkheid tot inschrijven treft u hier ook aan.

Over Beeckestijn Business School
Beeckestijn Business School is het toonaangevende opleidingsinstituut van Nederland op het gebied van klantgericht management en marketing. Beeckestijn is in 1989 opgericht met als doel het ontwikkelen en aanbieden van kortdurende hoogwaardige management- en beroepsopleidingen waarbij de opgedane kennis direct in de praktijk kan worden ingezet.

Op dit moment biedt Beeckestijn Business School diverse intensieve, kortdurende en praktijkgerichte leergangen aan op post HBO en postdoctoraal niveau op het gebied van CRM, Digital Marketing & E-Commerce, Cross Media, Campagne Management, Contact Center Management, Social Media, Customer Experience & Multichannel Management, Nima eMarketing-B en nu ook Online Communicatie en Social PR.

Meer informatie? Kijk op www.beeckestijn.org

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox