BijenkorF-commerce

10 november 2011 om 12:28 door PIM Redactie

BijenkorF-commerce

Nederland begint langzaam veroverd te worden door F-commerce. Dit is de handel via een Facebook pagina. Via Facebook kunnen artikelen worden bekeken, gedeeld met vrienden en artikelen worden bestelt. Ook kunnen vast klanten worden beloond met speciale aanbiedingen op Facebook. De kracht zit hem in het feit dat alle activiteiten plaatsvinden op één site.
Door het inzetten van Facebook word de band met de klant vergroot door de webshop, social voting en andere elementen van social media. Daarbij speelt Facebook ook in op het shopgedrag via mobile devices van de consument door ‘Facebook places’. In Nederland start de Bijenkorf met deze manier van handel. De Bijenkorf start nog voor de feestdagen in december met productverkoop via Facebook. Hierbij staat de vernieuwing van de webshop van De Bijenkorf centraal en het bereiken van de grote groep fans op Facebook. Maar hoe de uitwerking zal zijn, blijft nog even een vraag….

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox