De 4 Genomineerde Boeken voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2011

10 november 2011 om 09:59 door PIM Redactie

De 4 Genomineerde Boeken voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2011

PIM Marketing literatuurprijs
Crowdsourcing, De C2B Revolutie door Robert van Meer & Tim Meuleman De economie is drastisch aan het veranderen en een nieuwe markt is ontstaan: de C2B markt. Hier is het de consument die meedenkt, mee produceert, en zelfs de marketingmix van menige organisatie omgooit, op manieren die traditioneel gezien onmogelijk lijken. De verdere potentie lijkt eindeloos. Robert & Tim leggen in 7 concrete stappen uit hoe je gebruik maakt van de power of the crowd. Laat je inspireren door de combinatie van theorie en praktijk inzichten van enkele van de 19 Nederlandse cases zoals: KLM, Lego, Pickwick, Gemeente Amsterdam, Nestle, TNO, Rabobank. Laat je uitleggen waarom het bittere noodzaak is om er gebruik van te maken en hoe dit moet gebeuren.
Focus op Fans door Wil Michels en Yara Michels Wil & Yara koppelen drie thema's aan elkaar: 'fanstrategie', 'brand activation' en 'social media'. Het idee daarachter is dat je vaste klanten, je 'fans', gebruikt om nieuwe klanten binnen te halen en bestaande klanten nog loyaler te maken. Daarvoor moet je fans betrekken bij je activiteiten en vooral heel origineel (en daarmee onderscheidend van de concurrent) zijn. Zij zullen dit met enkele cases nader toelichten.
Het Conversity Model door Clo Willaerts, manager Social media bij Sanoma Magazines. Hoe kunnen bedrijven luisteren naar die conversaties en ze opvolgen zonder er hoofdpijn van te krijgen? Hoe kunnen ze hun plaats in social media veroveren? Hoe kunnen ze hun activiteiten in social media afstemmen op hun bedrijfsdoelstellingen? En wat moeten bedrijven doen nu social media de klassieke manier van zakendoen en het personeelsbeheer onherroepelijk veranderen? Clo biedt overtuigende en praktische antwoorden op deze vragen. Aan de hand van haar conversitymodel en een aantal inspirerende praktijkvoorbeelden legt ze uit hoe bedrijven conversaties kunnen beïnvloeden en omzetten in conversies, lagere kosten en meer winst.
Het einde van winkels ? door prof. dr. Cor Molenaar Winkels kennen zware tijden en kopen op internet, 24/7, is een volwaardig alternatief geworden voor de lokale winkel met strikte openingstijden en een beperkt assortiment. Is er nog wel een toekomst voor winkels? Welke ontwikkelingen volgen elkaar op en hoe zijn deze te vertalen naar interessante nieuwe Business Models? Cor zal een analyse geven van de strijd, de gevaren, maar zal ook de talloze kansen en mogelijkheden aangeven waarmee de retail het tij kan keren. Ook op internet gaat er nog veel veranderen. Winkels moeten anders worden, opnieuw hun toegevoegde waarde gaan bepalen en op een andere manier samenwerken met leveranciers en klanten om te overleven. Cor zal laten zien hoe de toekomst voor de winkel er daadwerkelijk uit kan gaan zien.
Op 30 november is weer de uitreiking van de PIM Literatuurprijs 2011. De bovenstaande 4 marketingboeken zijn dit jaar door de Jury uigekozen. Ik hoor graag of jullie 1 van deze boeken hebben gelezen en wat jullie mening over de boeken is.

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox