Smaakvolle community

28 november 2011 om 21:03 door PIM Redactie

Smaakvolle community

Lay’s heeft een online community ontwikkeld op Facebook. Dit om de dialoog met de consument aan te gaan. Door middel van dit platform Lay’s Superfans wil het merk zijn cocreatie uitbreiden en klanten verder mee laten beslissen. De eerste aanzet hiervan was de ‘maak de smaak’ campagne van Lays die gewonnen werd door de joppiesmaak.
Door spelelementen in te zetten wil Lay’s opzoek gaan naar de grootste chipsfan en de betrokkenheid stimuleren. De volgers op Facebook worden superfans genoemd en krijgen de mogelijkheid om een fanspel te spelen. Ook worden zij uitgenodigd om mee te denken en te praten over Lay’s. De consumenten op het platform worden beloond met digitale flippo’s, punten en virtuele chips als zij meedoen aan quizzen en uitdagingen op Facebook. De fans kunnen onderverdeeld worden van ‘pieper’ tot ‘held’. Daarnaast kunnen de punten worden ingewisseld voor producten, smaken uit het buitenland, of belevenissen als een fabrieksbezoek. Inmiddels heeft de community enkele duizenden leden en zijn er meer actieve fans. Door middel van deze community kan ‘engagement’ ontwikkelen. De relatie met de klant wordt bevorderd op een leuke interactieve manier door een dialoog aan te gaan. De community levert vele goede ideeën op en is wat mij betreft een succesvol idee!

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox