Fly around with KLM Marketing

14 december 2011 om 19:52 door PIM Redactie

Fly around with KLM Marketing

KLM heeft een nieuwe applicatie gelanceerd, namelijk de KLM passport app. Gebruikers kunnen foto’s en video’s omzetten naar een filmpje in zeven verschillende thema’s. Het filmpje kan via social media worden gedeeld. De app is alleen voor iPhones te downloaden en is bedoelt om mensen te inspireren voor, tijdens of na hun reis.
De reizen worden deze app beleeft in een persoonlijk paspoort. Tevens krijg je bij elk filmpje een stempel in je KLM paspoort en wordt de afgelegde stand bijgehouden. Daarnaast kunnen de gebruikers feedback over de app delen met KLM via Facebook of Twitter, dus er wordt tweerichtingsverkeer in de lucht aangegaan. Naast deze nieuwe app staat KLM bekent om andere marketingcampagnes als KLM Werelddeals die verstopt zaten op diverse internetlocaties. Een campagne met de titel ‘Tile & Inspire’ waarbij KLM iedereen uitnodigde om een Delfts blauw tegeltje te maken die op een vliegtuig werden geplaatst. Deze campagne speelde zich vooral op de sociale media Facebook en Hyves af en de website. Daarnaast kun je via de sociale media je buurman in het vliegtuig kiezen… KLM, een merk die zich bewust van de kansen van de online media… Een betrouwbaar, Inspirerend merk die gedenkwaardige vluchtervaringen voor de passagiers wil creëren. Een goed voorbeeld voor de Nederlandse marketing waarbij de consument actief bezig is met een merk! Uitleg Passport app

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox