Gamification wordt belangrijker in marketing

3 januari 2012 om 08:38 door PIM Redactie

Gamification wordt belangrijker in marketing

 
div class='posterous_autopost'>

Bedrijven die de effectiviteit van hun socialemedia-activiteiten willen verbeteren, gaan de komende tijd meer en meer inzetten op gamification.

Game-elementen integreren in de marketingactiviteiten is geen voorbijgaande hype, zo geeft CRMTrends.com op MarketingVox aan.

Gamification wordt bijvoorbeeld steeds meer gebruikt in de mode-industrie, en dat terwijl deze bedrijfstak lang wachtte met het echt actief zijn in sociale media. Fashiongames op Facebook zijn volgens MarketingVox bijvoorbeeld erg populair.

Game-apps zijn ook steeds vaker te vinden in de interne communicatie van bedrijven. Hotelketen Marriott International bijvoorbeeld heeft een Facebookgame - My Marriott- om nieuwe medewerkers te vinden, maar er zijn ook games die focussen op de servicegerichtheid.

Gartner schat dat de komende drie jaar ruim zeventig procent van de ‘Global 2000’-ondernemingen gebruik zal maken van één of meer game-apps.

Aan de andere kant blijkt ook dat mensen die een tablet in hun bezit hebben, minder gebruik maken van een ‘video gameconsole’ of ‘handheld videogame’ (60 procent).

(bron MarketingVox )

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox