B2b marketeers en QR-codes
QR-codes zouden ook heel goed kunnen werken voor B2B marketeers.
Volgens Martine Hunting op het Distributed Marketing-blog kunnen b2b marketeers op verschillende manieren van de codes gebruik maken.
De simpelste manier is een qr-code plaatsen op je visitekaartje. Die kan dan bijvoorbeeld verwijzen naar alle marketingmaterialen met informatie over het bedrijf, of de inhoud van presentaties. Of je kunt codes laten verwijzen naar de Linkedin- of Facebookpagina van het bedrijf. Alles wat kan helpen om prospects te helpen herinneren wie je bent.
Volgens de schrijfster zijn b2b-klanten zelfs ontvankelijker voor qr-codes dan consumenten, omdat de informatie achter een b2b-code veel gerichter is dan in b2c.
Eerder is onderzoek gedaan naar de acceptatie van qr-codes onder consumenten, en daaruit bleek dat consumenten na het scannen veelal niets doen met de verkregen informatie (57 procent).
Van de consumenten die weleens een qr-code hebben gescand, vond 41 procent de verkregen informatie nuttig. 42 procent had gemengde gevoelens, 18 procent vond de informatie onbruikbaar.
Bron: Marketingcharts