Luxe merken vergeten m-commerce

17 januari 2012 om 08:08 door PIM Redactie

Luxe merken vergeten m-commerce

 
div class='posterous_autopost'>

Luxe merken maken nog te weinig gebruik van m-commerce. Volgens professor Scott Galloway (NYU Stern) kun je de bijna de helft van alle luxe merken als ‘zwak’ bestempelen, als het gaat om hun m-commerce activiteiten.

Zo schrijft hij in zijn onderzoek L2 Prestige 100: Mobile IQ, a ranking.

Slechts twee derde van de luxe merken heeft een site die is geoptimaliseerd voor mobile, een derde ondersteunt echter geen m-commerce.

70 procent van de merken heeft de beschikking over een mobiele app. Maar minder dan 20 procent heeft een speciale app voor de iPad. En dat terwijl juist de wat rijkere consumenten vaak een iPad hebben liggen.

Luxe merken liepen natuurlijk altijd al wat achter wat betreft online,  e-commerce en social media. En dat geldt nu dus ook voor m-commerce. Maar ze doen hun best: luxe merken hebben inmiddels succes met shopping op Facebook, meer dan andere categorieën in ieder geval. Steeds meer luxe merken openen een winkel op dit sociale netwerk.

Maar nu moet het mobiele kanaal worden opgepakt, want daar zit de doelgroep volgens Millennial Media en comScore:  34 procent van de mobiele shoppers verdient per jaar 100.000 dollar of meer, en 18 procent verdient tussen de 75.000 en 99.000 dollar per jaar.

Bron: Marketingvox

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox