Tien kandidaten voor Marketeer of the Year 2012

21 februari 2012 om 11:11 door PIM Redactie

Tien kandidaten voor Marketeer of the Year 2012

 
div class='posterous_autopost'>

Voor de Marketeer of the Year 2012 Award van PIM, Nima en Tijdschrift voor Marketing komen dit jaar tien kandidaten in aanmerking.

Op de longlist staan dit jaar de volgende tien kanshebbers:

- Mark Beekman, marketing directeur Graydon Nederland.
- Oscar Diele, senior vice president marketing & products SpilGames.
- Bert Habets, ceo RTL Nederland.
- Bas Hoogland, chief commercial officer Landal Greenparks.
- Lonneke van der Horst, marketing & strategy manager bij ALD Automotive.
- Jeroen Jansen, directeur marketing & communicatie ASN Bank.
- Rob Klifman, formuledirecteur Karwei.
- Jeroen Pietryga, directeur marketing & formule van Albert Heijn.
- Michel Schaeffer, marketing directeur van Bol.com.
- Martijn van der Zee, senior vice president e-commerce Air France/KLM.

De tien zijn naar boven gekomen na een inventarisatie onder de achterbannen van het Platform Innovatie in Marketing (PIM), Nima en Tijdschrift voor Marketing. Ze worden geïnterviewd door de Nima Young Professionals over hun succes, innovatie- en marketingkracht. Deze interviews vormen de input voor het juryberaad. Vervolgens kiest de jury drie genomineerden die in een finale om de prijs strijden. Op 7 juni vindt de uitreiking plaats tijdens een speciaal event in Amsterdam. 

De jury beoordeelt de kandidaten op drie criteria:
1. Is er sprake van marketingsucces?
2. Is er sprake van innovatie in marketing?
3. Kan deze m/v marketing een plek in de boardroom geven?

De jury bestaat dit jaar uit de winnaars van voorgaande edities: Imme Rog (Goede Doelen Loterijen), Ton van Eijk (Wehkamp), René Repko (ex-Hema), Hans Hagenaars (ING), Alexander Ribbink (ex-TomTom, nu Prime Ventures), Robert de Groot (ex-Citroën, nu Plan Nederland), René Frijters (ex-Alex, nu Bank van Morgen), Jan Willem Sieburgh (ex-Rijksmuseum), Herwin van den Berg (ex-Heineken, nu BST company) en vertegenwoordigers van de organisatoren: Hans Molenaar (PIM), Aliette van der Wal-Van Dijk (Nima), Michel Schilders (USG Capacity) en Theo van Vugt (Tijdschrift voor Marketing). Google Nederland ondersteunt de prijs.

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox