Kopje koffie erbij?

7 maart 2012 om 15:36 door PIM Redactie

Kopje koffie erbij?

Douwe Egberts is een merk dat bekend staat om zijn koffie, thee en aanverwante producten. Een oer-Hollands merk die weet hoe marketing werkt en die meegaat met zijn tijd. Een kopje koffie hoort bij gezelligheid en hier weet Douwe Egberts handig op in te spelen in de maatschappij. Daarom wordt jaarlijks samen met het Oranjefonds een evenement georganiseerd. Dit evenement wordt de Nationale Burendag genoemd. Hiermee wil Douwe Egberts de consument laten ervaren hoe gezellig Nederland eigenlijk is en zijn maatschappelijk betrokkenheid tonen.
Deze gezelligheid onder het genot van een kopje koffie, zet Douwe Egberts vaker in om het merk te promoten. Er is zelfs speciaal een koffiedrink-afspraak-app gelanceerd, die het mogelijk maakt om spontaan met vrienden af te spreken. De eerste gebruikers van de DE Pauze app konden in de actieperiode een gratis kopje koffie ontvangen in een Douwe Egberts Café. Een locatie waar de consumenten punten kunnen sparen met hun speciale klantenkaart met hun aankoop. Vanaf vandaag is het ook mogelijk om Douwe Egberts punten te sparen via het sociale medium Facebook. Met een speciale ruildienst kunnen Facebookgebruikers sneller waardepunten sparen om een product uit de DE collectie te scoren. Deze marketingactie is bedoelt als activatie van het merk en ter promotie van nieuwste collectie uit de gids. Douwe Egberts wil de relatie met consumenten verstevigen en de merkbeleving versterken. Het nostalgische gevoel bij het sparen wordt naar een nieuw niveau gebracht met behulp van nieuwe media. Dus kortom, Douwe Egberts, een oer-Hollands sterk merk die toegevoegde waarde creëert in de maatschappij & klantbeleving…

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox