Maffe Marketing

22 maart 2012 om 11:28 door PIM Redactie

Maffe Marketing

De Bijenkorf is in 2008 begonnen met een de Maffe Marathon. De klanten worden tijdens deze koopmarathon verleidt om zo vaak te komen en zo veel mogelijk te kopen. Rondom deze marathon zet de Bijenkorf verschillende marketingacties in om het verlangen tot aanschaf te vergoten. De thema van de vijfde editie is daarom toepasselijk ‘vind je verlangens’.
De mooiste merken voor maffe prijzen bij de Bijenkorf worden dit jaar ook verwerkt in de Maffe Marathon Mystery. Een Twitteractie waarbij een snapshot van een actieproduct op Twitter wordt geplaatst & jij moet raden om welk product het gaat. Weet je het? Dan stuur je de prijs, naam, merknaam via een tweet met #MaffeMarathon. Wellicht ben jij dan de winnaar van dit mystery product. Ook het sociale medium Facebook wordt ingezet door het grote warenhuis. Door vrienden uit te nodigen om op de speciale koopavond mee te gaan, maak jij kans op een cadeaucard. De Bijenkorf speelt dus goed in op het feit dat mensen bereidt zijn om rumour around the brand te veroorzaken als zij hiermee kans maken op prijzen. Ook zal er op de radio een strijd gestreden worden om mooie Maffe Marathon producten. Luisteraars van Q-music kunnen producten winnen door vragen goed te beantwoorden. Daarnaast zullen drie topstylisten zullen de strijd met elkaar aangaan in een real life versie van de Marathon Game tijdens de aftrap van de marathon. Vanaf zaterdag 31 maart zal deze game ook via Facebook gespeeld kunnen worden. Hiermee maken de fans kans op een Maffe Marthon Man die voor hen gratis gaat shoppen in de Bijenkorf via een webcamverbinding. Ook heeft de Bijenkorf een speciale app waarop de boekjes, maar ook de commercial te zien zijn. De producten kunnen natuurlijk online besteld worden of er kan ook een verlanglijstje worden uitgeprint om naar een filiaal te rennen. Kortom de Bijenkorf weet de consument en fans op vele manieren te verleiden en verlangens te prikkelen…

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox