Dodododomino's

22 april 2012 om 17:45 door PIM Redactie

Dodododomino's

In februari heeft Domino’s pizza een nieuwe multimediale campagne gestart. Online, op televisie en via de pizzaverpakkingen worden klanten gevraag om via Twitter te laten weten wat zij van hun pizza vinden. De interactie tussen Domino’s en de klant is via de verpakking begonnen. De interactie gaat verder via tweets en dagelijkse televisie reclames. Door real life betrokken te zijn, wil Domino’s de klanten bij het merk betrekken. Dus het social aspect wordt via diverse fronten benut.
Domino’s weet niet alleen de kracht van media te benutten via Twitter, maar ook door gebruik te maken van een viral. De pizzabezorgers rijden namelijk op een elektrische scooter met een boodschap. Medeweggebruikers worden gewaarschuwd dat Domino’s eraan komt en dat de pizza lekker zijn. Elektrische scooters met geluid maken het daardoor mogelijk om via een vrolijke boodschap te communiceren dat ze eraan komen. Een merk die bewust is van verkeersveiligheid en dit optimaal weet te benutten, want zowel mensen op de straat als de mensen die de video zien praten over deze scooter met een stem. Domino’s pizza weet dus de kracht van de verschillende te benutten in zijn marketingcampagnes. Daarnaast durft het merk de interactie aan te gaan en de klant met humor te benaderen. Een voedselmerk die in de picture durft te staan met zijn kwaliteit en maatschappelijke keuzes...

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox