Oranje inhakers

30 mei 2012 om 17:47 door PIM Redactie

Oranje inhakers

Alles kleurt langzaam weer oranje in Nederland. Het EK gaat beginnen en dat is niet alleen te merken in de straten, maar ook in de winkels en de marketingcampagnes. Maar waarom willen wij eigenlijk inhaken?
Scoren met inhaken Er zijn alle vele EK-inhakers, maar wat is een inhaker precies? Het is een uiting waarvan het thema verwijst naar een actuele gebeurtenis. Het is dus een momentopname! Belangrijk is daarbij ook dat duidelijk verwezen wordt naar deze actuele gebeurtenis. De kracht van inhakers is daarom ook dat ze aansluiten bij het gesprek van de dag. Er zijn diverse manieren om in te haken op zo’n gebeurtenis namelijk door het letterlijk te noemen, symbolen, afbeeldingen en metaforen. De beste manier is vaak door een logische leuke snelle link te maken naar de gebeurtenis door bijvoorbeeld in te springen op een belangrijk aspect. Kampioen inhaken Nu het EK dichterbij komt, zijn er al meer dan 180 inhakers te vinden. Niet alleen supermarkten doen mee met voetbalplaatjes, geluksvogels en meer, maar ook grote en kleinere merken van uiteenlopende producten. Waarom EK-inhaken? Het merk wordt beter herkend, herinnerd en gewaardeerd als er een logische link is die simpel inspeelt op actualiteit. Via de link is de EK-inspeler McDonald's te vinden die inspeelt op de strijd tussen Nederland-Duitsland… De AH speelt in op een andere strijd tussen mannen en vrouwen. Heineken maakt het mogelijk om je eigen unieke rugnummer te hebben zodat we als één team achter oranje staan. Maar wat bovenal belangrijk is wees een creatieve unieke inhaker. Dus reageer razendsnel, tover een lach op het gezicht van het Nederlandse volk en onderscheid je van de rest!

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox