Schizofrene marketing

26 oktober 2013 om 00:39 door PIM Redactie

Schizofrene marketing

De mogelijkheden van de marketeer anno 2013 zijn nog nooit zo talrijk geweest en daarmee is het vak moeilijker dan ooit. Want, hoe integreer je on- en offline marketingmogelijkheden tot een krachtig samenspel? Die vraag beantwoordt Schizofrene Marketing, het boek van Joris Merks (European Head of Insights Communication bij Google). Hij legt uit wat on- en offline marketeers van elkaar kunnen en moeten leren. Wij zochten Joris op en vroegen hem naar zijn visie.

Welke behoefte vervult jullie boek? Onliners en offliners benaderen marketing vanuit een verschillend oogpunt en binnen organisaties hebben ze vaak gescheiden targets en dus verschillende belangen, wat weer tot vertraagde omarming van nieuwe ontwikkelingen leidt. De consument denkt echter niet in gescheiden kanalen: er bestaat geen 'online' of 'offline' consument. Schizofrene Marketing helpt marketeers aan te sluiten bij de cross channel consument. Wat is de kernboodschap van het boek? Bedrijven kunnen alleen future ready blijven als ze de kennis van onliners en offliners weten te bundelen en de belangen weten te verenigen. Schizofrene Marketing geeft een blik op de marketingorganisatie van de toekomst, maakt sterktes en zwaktes van onliners en offliners inzichtelijk en laat zien hoe ze elkaar de 'best of both worlds' kunnen bieden. Schizofrene Marketing is genomineerd voor de Marketing Literatuurprijs 2013. Wil jij geïnspireerd worden door de visie van de auteurs van de genomineerde boeken? Kom dan op 28 november naar de uitreiking van de PIM Marketing Literatuurprijs 2013 in Utrecht en kies zelf welke sessie je wilt bijwonen. Blijf bij, schrijf je in!

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox