De verlichte merkdespoot

19 november 2013 om 16:16 door PIM Redactie

De verlichte merkdespoot

Marketeers over de hele wereld horen bijna dagelijks dat de consument machtiger is dan ooit. Dat zij het merk daadwerkelijk in handen hebben, en daarmee lijkt de marketeer een steeds minder belangrijke rol te hebben in branding. Op dat paradigma schijnt Piet Wulleman in zijn boek ‘De verlichte merkdespoot’ een nieuw licht. Volgens hem zijn merken alive en kicking en in zijn boek beschrijft hij hoe verlichte merkdespoten hun eigen dromen kunnen gebruiken om de verbinding met de consument op te zoeken. Mits die droom niet alleen zinvol is voor het bedrijf maar ook samenvalt met het leveren van een positieve bijdrage aan de wereld. Piet introduceert nieuwe P’s waarmee de marketeer van nu zijn merk kan vormgeven: Point of View, Publieke Positie, Product en Proces en Persoonlijk.
De verlichte merkdespoot is één van de genomineerde boeken voor de Marketing Literatuurprijs 2013. Heb jij het afgelopen jaar te weinig tijd gehad om de beste marketingboeken te lezen? En wil je in een avond worden bijgepraat door de auteurs van de beste 10 marketing boeken van Nederland? Kom dan naar de uitreiking van de Marketing Literatuurprijs op 28 november in Utrecht!

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox