Google Glass: Een nieuwe kijk op de wereld

18 februari 2014 om 12:33 door PIM Redactie

Google Glass: Een nieuwe kijk op de wereld

Een nieuwe kijk op de wereld. Dat is de belofte van Google Glass, maar wat kunnen marketeers ermee? Om dat te duiden hebben we John Kivit - CEO van Shareforce - als spreker uitgenodigd voor onze speedsessie Nieuwe Marketing Technologieën. We zochten hem hem op om alvast een tipje van de sluier op te lichten.

Welke technologie schuilt er achter Google Glass? • Camera: voor foto’s (5MP) en video (720p). • Audio: via een ‘bone conduction transducer’. Geeft geluid door aan het binnenste van je oor door middel van vibraties tegen de zijkant van je schedel. Een techniek die ook in hoortoestellen wordt gebruikt. • Touchpad: zorgt samen met de voice control voor besturing van het apparaat. • Batterij: gaat bij normaal gebruik 1 dag mee en wordt opgeladen via micro USB. • CPU, microfoon, wifi & bluetooth. • Opslagruimte: 12GB is nog vrij. • Display: resolutie van 640 x 360. Volgens Google is de kwaliteitservaring vergelijkbaar met het kijken naar een 25inch HD beeldscherm vanaf een paar meter afstand.

Welke apps zijn er nu al beschikbaar voor Google Glass? "De belangrijkste basisfunctionaliteit zit in de ‘OK Glass Launcher’. Met dit programma kun je door middel van spraakcommando’s zoekopdrachten geven, foto’s / video maken, navigatie instructies krijgen, berichten versturen, (video) bellen en content delen. De tijd en het weer zie je standaard. Ook steeds meer externe partijen maken Glassware, zoals de apps voor Google Glass ook wel worden genoemd. Zo hebben CNN, Elle, Evernote, Facebook, New York Times, Twitter en Tumblr inmiddels applicaties beschikbaar". Verder inzoomen op Google Glass?

Lees het blog van John Kivit. Wil jij Google Glass zelf ervaren en in één avond worden bijgepraat over de nieuwste marketing technologieën zoals iBeacons, remarketing en 3D-Printing? Kom dan naar de Speedsessie Nieuwe Marketing Technologieën in Utrecht, op 25 februari. Bekijk het volledige programma en schrijf je in!

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox