Loyaliteit 3.0, enthousiasme tastbaar gemaakt.

14 maart 2014 om 08:15 door PIM Redactie

Loyaliteit 3.0, enthousiasme tastbaar gemaakt.

Gooi de kennis en inzichten van Daniel Kahneman, Malcolm Gladwell en Rijn Vogelaar op een hoop, voorzie het van een dosis ondernemerschap en je krijgt De Kracht van Enthousiasme; een verhaal over enthousiasme, fakkeldragers en superpromoters en hun invloed op loyaliteit.

  Iedere marketeer droomt van loyale klanten die meer besteden, vaker terugkomen en hun enthousiasme over merken delen met hun omgeving. Dit is precies het onderwerp van de presentatie van de Kracht van Enthousiasme tijdens de PIM sessie over Loyalty 3.0.    “Noem het een missie, noem het de ‘why’, iedere organisatie heeft een vlam. Een vlam waar verschillende stakeholders uit de organisatie zich in herkennen. Wat wij doen is van die vlam een flow maken; een staat van zijn waarin verschillende mensen hun talenten, passie en ambities inzetten om aan duidelijke doelstellingen te werken” aldus Gerdien Dalmulder.   Enthousiasme is een gevoel, een emotie en lijkt daarmee ontastbaar. Maar tijdens de PIM sessie laten Gerdien en Emiel zien dat het creëren van enthousiasme een proces is. En daarmee iets wat marketeers in de vingers kunnen krijgen. De Kracht van Enthousiasme weet waar en hoe zij de fakkeldragers kunnen vinden die voor loyaliteit zorgen. Vervolgens ontdekken en analyseren ze wat de vlam van de fakkeldragers aanwakkert. De laatste stap is het ontwikkelen van een strategie die maakt dat het enthousiasme zich verspreidt, zo creëer je ‘flood’.   Het ontdekken van enthousiasme beperkt zich niet alleen tot medewerkers of klanten. Juist andere stakeholders als partners en leveranciers kunnen het enthousiasme van een organisatie herkennen en verspreiden. Het doel is om uit te zoeken met wie je merk de oorlog kan winnen. Dat deed de Kracht van Enthousiasme oa voor de Rotterdamse Schouwburg en Eneco en wist daarmee loyaliteit te bouwen. Tijdens de PIM sessie van 25 maart wordt het proces van ontdekking tot inzet van de kracht inzichtelijk gemaakt zodat leden van PIM er de volgende dag zelf mee aan de slag kunnen.

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox