NASA-wetenschap versimpelt marketing

18 april 2014 om 15:03 door PIM Redactie

NASA-wetenschap versimpelt marketing

Wat heeft de Mars Rover - de robot die Mars verkent - te maken met relevante, stressvrije marketing? Uitvinder George John. Hij programmeerde de slimme algoritmes van de Mars Rover - waardoor de robot autonoom z'n missie kan voltooien: water vinden. De robots zijn in staat om zich voort te bewegen, wetenschappelijk onderzoek te verrichten, foto's te nemen en informatie naar de Aarde te zenden. Stressfree. Toen George John klaar was bij NASA begon hij het bedrijf Rocketfuel, waar hij een zelfde idee tot leven bracht. Dit keer geen Mars Rover maar Rocket Fuel. Op aarde gezet met een geheel andere missie: het inkopen van media. Niet op basis van relaties met mediabureau’s, aannames of andere zachte data, maar op basis van de wetenschap van big data en slimme algoritmes.

Rocket Fuel koopt nu nog slechts digitale media in, maar daaronder vallen straks ook outdoor media. Want ook abri’s zijn al steeds vaker digitale schermen en staan ook in verbinding met het internet. Door kentekenscanners weet de abri van de toekomst precies wie jij bent, en stemt daar in een flits een relevante reclameposter op af. Meer leren over Rocket Fuel, andere slimme tools die u nu al kunt inzetten èn in kijkje in de toekomst van advertising? Leer van onder andere Frederick van Eyk van Rocket Fuel. Kom naar themasessie ‘De Toekomst van Advertising’ op dinsdagavond 22 april in het UvA Sciencepark in Amsterdam!

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox