Nominaties voor PIM Marketing Literatuurprijs 2015 bekend

23 oktober 2015 om 10:57 door PIM Redactie

Nominaties voor PIM Marketing Literatuurprijs 2015 bekend

Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft vandaag de nominaties voor de Nederlandse prijs voor marketingliteratuur bekend gemaakt. Uit meer dan 50 marketingboeken zijn in willekeurige volgorde de volgende 11 boeken genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2015:

Cex Sells – Beate van Dongen Crombags en Deborah Wietzes
Online Brand Identity  – Joris Merks-Benjaminsen
When digital Becomes Human – Steven van Belleghem
Digitale marketingstrategie  – Emile Lancee
Voodoo marketing  - Ronald Voorn en Jan Dijkgraaf
Kijken, kijken, anders kopen – Cor molenaar
Exponentiële organisaties – Salim Ismail, Yuri van Geest
Verbinden is het nieuwe verkopen – Roel Welsing
The Network always wins  – Peter Hinssen
Is jouw bedrijf wel Merkwaardig genoeg  – Kasper Klaarenbeek
Managing Private Labels  – Koen de Jong

De uitreiking van de PIM Marketing Literatuurprijs 2015 vindt plaats in de avond van 1 december bij Beeckestijn Business School in Leusden.

Het belangrijkste criterium voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2015 geldt in hoeverre de auteur erin geslaagd is vernieuwende inzichten in het marketing vakgebied weer te geven. Daarnaast moet het boek in het 4e kwartaal van 2014 of later zijn gepubliceerd, vanuit het Nederlands talige marketing vakgebied zijn ontstaan en inhoudelijk een duidelijk raakvlak met marketing hebben.


De onafhankelijke jury van de PIM Marketing Literatuurprijs 2015 wordt voorgezeten door:

  • Drs. Hans Molenaar, voorzitter PIM en directeur Beeckestijn Business School


De juryleden zijn:

  • Prof.dr.mr. ir. Sicco Santema (partner Scenter, hoogleraar marketing TU Delft)
  • Prof.dr. Ruud Frambach (hoogleraar marketing aan de Vrije Universiteit Amsterdam)
  • Drs. Arend-Jan Nijhuis (Directeur CRMTalent)
  • Elsbeth Eilander (hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing)
  • Egbert Jan van Bel (onderzoeker, auteur, docent)
  • Ment Kuiper (Novis Competence Center)
  • Drs. Frank van Delft (voorzitter Customer Insight Platform en voorheen directeur Nima)
  • Sjaak Hoogkamer (Redacteur Marketing Tribune)
  • Aljan de Boer (Strateeg Trendsactive)
  • Stijn Luijkx (Consultant)


De aanleiding voor het introduceren van PIM Marketing Literatuurprijs 2015 is de behoefte om vernieuwing in het Nederlandse marketing vakgebied te stimuleren en goede publicaties onder de aandacht van marketing- en sales managers te brengen.

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox