Zo groeide Mark Vletters Voys

25 februari 2016 om 08:58 door PIM Redactie

Zo groeide Mark Vletters Voys

Timing en op de juiste plek zijn bepalen voor 80 procent of je product écht verder kan gaan groeien. Zo vindt Voys-oprichter Mark Vletter. In een interview met Sprout vertelt Vletter hoe Voys groeide.

De basis van telecommaatschappij Voys begint bij marktplaats-concurrent Speurders. Vletter werkte voor de webwinkel en bij een klant logde hij net voor het gesprek zijn telefoon uit van de online telefooncentrale. Binnen het bedrijf was een eigen dienst in elkaar gezet. “Die man stelde alleen nog maar vragen over die telefoon,” aldus Vletter. “De rest van mijn pitch heeft hij niet meer gehoord. Uiteindelijk vertelde hij: ‘als je die centrale in een doosje stopt, dan koop ik het. Zo is eigenlijk ons product ontstaan.” 

In 2006 startte de Groninger Voys. Het jaar erop werd concurrent Grand Central voor miljoenen gekocht door Google. Een bedrijf dat volgens Vletter ‘veel minder ver ontwikkeld was dan wij.” Veel snapten de Groningers er niet van. “Waarom zou Google ze kopen terwijl ze nog in de kinderschoenen staan?”

Lees verder op Sprout.

Meer leren over de strategie van Mark Vletter? Schrijf je hier in voor de de PIM themasessie 'Marketingcases in B2B' op 24 mei.

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox