Henk Jan Beltman: ‘Tony’s Chocolonely heeft plannen om chocoladefabriek te bouwen’

23 maart 2016 om 09:31 door PIM Redactie

Henk Jan Beltman: ‘Tony’s Chocolonely heeft plannen om chocoladefabriek te bouwen’

Henk Jan Beltman,chief chocolate officer van Tony’s Chocolonely, is van plan om een chocoladefabriek te bouwen in de lasloods in Amsterdam-Noord. Dat zegt hij in een interview met Tijdschrift voor Marketing, naar aanleiding van zijn nominatie voor de titel Marketeer of the Year 2016. De fabriek is niet alleen bedoeld als productiefaciliteit, Beltman wil er ook ten minste 500 duizend bezoekers per jaar ontvangen. De chief chocolate officer’: ‘Het moet de Heineken Experience voor chocolade worden. We willen zo transparant mogelijk zijn over de productie van onze chocolade. Onderdeel van de experience is een achtbaan die door de fabriek gaat.’

Ambitieus
Beltman wil dat de fabrieksdeuren over drie jaar open gaan. Is dat niet erg ambitieus? ‘Ik word regelmatig aangeduid als “die eigenwijze ondernemer”, de “Henkie Honka” van Nederland. Ik noem het zelf liever “vasthoudend”. Over drie jaar gaat die fabriek open.’

Slaafvrij
Naast het realiseren van de fabriek houdt Beltman zich bezig met de expansie van de business in de Verenigde Staten en in het Verenigd Koninkrijk. Bovendien blijft hij zich inzetten om de concurrenten – de grote internationale chocolate companies te bewegen om ook ‘slaafvrij’ te gaan produceren.

Inspire to act
Als onderdeel van zijn missie ‘inspire to act’, wil Beltman ook promoveren als sociaal ondernemer. Recent nam Tony’s Chocolonely het initiatief om een leerstoel sociaal ondernemerschap te verwezenlijken aan de Universiteit Utrecht. De leerstoel gaat bekleed worden door professor Harry Hummels, die zich heeft gespecialiseerd in de velden Ethiek, Organisatie en Maatschappij. Beltman: ‘Mijn primaire drijfveer is niet om te werken voor geld, maar om te werken om de wereld mooier maken.’

Schrijf je hier in voor de Dutch Marketing Awards!
Let op: PIM leden ontvangen €50,-korting op het inschrijfgeld.

Bron: Marketingonline

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox