Interview Paul Hassels Mönning over B2B marketing

11 augustus 2016 om 15:38 door PIM Redactie

Interview Paul Hassels Mönning over B2B marketing

Onlangs werkten we samen met Blinker om de wereld van marketing in business to business te onderzoeken in ons B2B Marketing Trendrapport 2016. Naast kwantitatief onderzoek, interviewden we ook topmarketeers uit de zakelijke dienstverlening. Eén van de experts die zijn bijdrage leverde is Paul Hassels Mönning, B2B marketingadviseur, trainer en auteur die zijn sporen heeft verdiend bij onder andere EY, DSV en Philips Lighting.

"B2B-marketeers moeten nu meer doen dan alleen maar eyeballs verzamelen..."

Kijkend naar het vakgebied: waar zijn B2B marketeers anno 2016 volgens jou het meest mee bezig?


“Zij zijn veelal bezig met het beantwoorden van de roep van andere afdelingen om marketeer nog meer accountable te maken. Dat doen ze voornamelijk door een combinatie van content marketing en demand generation, om zoveel mogelijk sales qualified leads te genereren. B2B-marketeers moeten nu meer doen dan alleen maar eyeballs verzamelen, de gehele sales funnel moet worden gevuld en doorgemeten.”

Waar zouden B2B marketeers zich mee bezig moeten houden om er echt toe te doen?

“Helaas ligt bij het produceren van content de focus vaak te zwaar op kwantiteit in plaats van kwaliteit. Simpelweg content produceren is niet slim. Mensen hebben een enorme apathie tegen ‘wij van WC Eend adviseren WC Eend’, ofwel content met een hoge mate van borstklopperij. Marketeers moeten zich niet in de luren laten leggen door de druk om content te produceren. Liever minder, maar hoogwaardiger. Echt goede content wordt vervolgens vanzelf gevonden, maar de reclame- en targetting mogelijkheden van bijvoorbeeld Unruly (een platform voor gerichte videomarketing, red.), LinkedIn en Facebook zorgen ervoor dat content onder de aandacht komt van zij die er voor de organisatie echt toe doen. Minder waste en meer super gerichte content dus.”

"Marketeers moeten zich niet in de luren laten leggen door de druk om content te produceren."

Wat zie je als de grootste kans voor B2B marketeers voor de komende jaren?

“De betrokkenheid van klanten vergroten. Daarvoor is een hoge mate van begrip van de psychologie van klanten van groot belang. Empathisch vermogen zorgt ervoor dat grootste uitdagingen te tackelen zijn. Belangrijk middel daarbij is content. Content die klanten onbewust prikkelt in hun bovenkamer. Mijn boek Br@inbound Marketing geeft daarvoor een aantal handvatten, maar ook neuromarketing zal hierin belangrijk worden. Volg daarom vooral Eveline van Zeeland, die aan het promoveren op het snijvlak van B2B-marketing en neuromarketing.”

Meer inzicht in de laatste ontwikkelingen binnen B2B Marketing?

Download dan het B2B Marketing Rapport, samengesteld door het Platform Innovatie in Marketing en Blinker. Het geeft je direct inzicht in de huidige stand van zaken. Diverse bijzondere uitkomsten en wetenswaardigheden helpen je verder bij het bepalen van je marketingstrategie.

Andere trendrapporten

Ontvang onze laatste events en insights in je mailbox