Blog - Irma Bollen in gesprek met Steven van Belleghem
15 oktober 2024
De marketingwereld verandert in hoog tempo, en teams staan voor de uitdaging om AI op een effectieve manier te integreren. Tijdens een interview met Steven Van Belleghem voor het PIM-visiedocument ‘Future of Marketing – Hoe AI en duurzaamheid marketingteams en organisaties transformeren …
PIM Marketingliteratuurprijs 2024: de nominaties zijn bekend!
10 oktober 2024
Ergens in Nederland, 9 oktober 2024 – Zet 14 november 2024 alvast in je agenda, want de Marketingliteratuurprijs komt er weer aan! Dit jaarlijks…
Blog - Irma Bollen in gesprek met Klaske Kruk
9 oktober 2024
In een tijd waarin duurzaamheid centraal staat, wordt van marketingteams verwacht dat ze verder gaan dan het promoten van producten en diensten. Ze sp…
Blog - Irma Bollen in gesprek met Patrick Petersen
23 september 2024
In de huidige marketingwereld zijn veranderingen snel en overweldigend. Terwijl marketeers worden overspoeld met nieuwe technologieën, zoals AI e…
Waarom falen 50% van de CX-initiatieven?
6 september 2024
Rosmalen, 5 september 2024 – Het Platform Innovatie Marketing (PIM) organiseert op donderdag 12 september een bijzonder event bij Heijmans in Ro…
PIM's checklist voor toekomstbestendige marketingteams
23 augustus 2024
Na de succesvolle publicatie van ons visiedocument Future of Marketing hebben we nu een waardevolle aanvulling voor je: een uitgebreide checklist die …
Visiedocument Future of Marketing
4 juli 2024
4 juli 2024 - Platform Innovatie Marketing (PIM) heeft vandaag een vernieuwend visiedocument "De marketingtoekomst in versnelling: AI en Duurzaamheid …
Blog 3 - realiteit van duurzaamheid in marketing
27 juni 2024
Bij Platform Innovatie in Marketing (PIM) helpen we je met de nieuwste strategieën en inzichten. Zo bouwen we aan een veerkrachtig, innovatief en…
Blog 2 - Innovatie en marketing
20 juni 2024
Bij Platform Innovatie in Marketing (PIM) helpen we je met de nieuwste strategieën en inzichten. Zo bouwen we aan een veerkrachtig, innovatief en…
Blog 1 - Toekomst marketingteams in versnelling
11 juni 2024
Bij Platform Innovatie in Marketing (PIM) helpen we je met de nieuwste strategieën en inzichten. Zo bouwen we aan een veerkrachtig, innovatief en…
MarTech Futureproof, de belofte van MarTech Fest 2024
14 maart 2024
De MarTech stack anno 2024 is complex geworden. AI en alle nieuwe tools zijn onderdeel geworden van onze dagelijkse werkzaamheden. En daar waar we gew…
PIM Trendrapport 2024 onthult: De Clash van het ‘zijn’
30 januari 2024
Rotterdam, 30 januari 2024 – Op 30 januari 2024 heeft Platform Innovatie Marketing (PIM) het 19e PIM Trendrapport gepresenteerd. Niemand minder …
Vooruitblik TrendFest 2024 - De wereld is veranderd en Eneco verandert mee
16 januari 2024
“We leven niet in een tijdperk van veranderingen, maar in een verandering van tijdperk,” staat in het PIM Trendrapport 2023. Een inzicht d…
Terugblik trends 2023 | Visionair Vooruitdenken
9 januari 2024
Warming up richting TrendFest 2024. Op 30 januari vindt de 19e editie plaats bij Eneco in Rotterdam. Trendwatcher Kristel Vanderlinden blikt terug op …
Terugblik trends 2023 | Regeneratie Innovatie
28 december 2023
Warming up richting TrendFest 2024. Op 30 januari vindt de 19e editie plaats bij Eneco in Rotterdam. Trendwatcher Kristel Vanderlinden blikt terug op …
Terugblik trends 2023 | open-source collaboratie
19 december 2023
Warming up richting TrendFest 2024. Op 30 januari vindt de 19e editie plaats bij Eneco in Rotterdam. Trendwatcher Kristel Vanderlinden blikt terug op …
Terugblik trends 2023 | non-demografisch denken
13 december 2023
Warming up richting TrendFest 2024. Op 30 januari vindt de 19e editie plaats bij Eneco in Rotterdam. Trendwatcher Kristel Vanderlinden blikt terug op …
Charida Dorder én alle lezende marketeers!
7 december 2023
Op 28 november werd in het kader van het 20-jarige jubileum voor de 21ste keer de PIM Marketing Literatuur prijs uitgereikt. De winnaar is Charida Dor…
AI in Marketing winnaar PIM Marketing Literatuur Prijs 2023
28 november 2023
Amsterdam, 28 november 2023 – De Marketing Literatuur Prijs 2023 van Platform Innovatie in Marketing (PIM) gaat dit jaar naar AI in Marketing va…
Ontdek de beste marketingliteratuur van 2023
1 november 2023
Amsterdam, 1 november 2023 – De beste marketingliteratuur van 2023 op een rij. Platform Innovatie Marketing (PIM) heeft de genomineerden voor de…
MarTech Fest: Marketingvak transformeert snel door GenAI
19 oktober 2023
Amsterdam, 12 oktober 2023 – Platform Innovatie in Marketing (PIM) en blended agency iO presenteerden op 12 oktober hun eerste gezamenlijke MarT…
Uitgebreid verslag MarTech Fest - Generative AI: Klaar om voor jou aan de slag te gaan (en jij?)
18 oktober 2023
Platform Innovatie in Marketing en iO presenteren gezamenlijk het MarTech Fest, hét evenement waar marketing en techologie samenkomen. Centraal…
Op 12 oktober heb jij de kans om AI, Marketing Mix Modelling, Chat GPT en Big Data te implementeren in jouw marketingstrategie
3 oktober 2023
In slechts een paar uur tijd wordt je tijdens het MarTech Fest klaargestoomd om jouw marketingstrategie future-proof in te richten. Verschuif de meeti…
Transformeer jouw marketingstrategie op MarTech Fest 2023: innovatie, technologie en revolutie in marketing, met branchegenoten
11 september 2023
Op 12 oktober 2023 biedt Platform Innovatie Marketing jou de kans om verder in te gaan op de toekomst van marketing met AI, Big Data, Marketing Mix Mo…
Niet de 4P’s maar de 4 beste marketingboeken van afgelopen jaar op een rij
4 juli 2023
4 juli 2023 – De zonnestralen op je huid (of op je parasol), het zachte gouden zand tussen je tenen en een verfrissende bries die door je haren …
Value-based pricing: zo lukt het wel
27 juni 2023
27 juni 2023 – Een juiste pricing van je assortiment zorgt voor optimale winstgevendheid. Maar wat is een ‘juiste’ prijs? Dat hangt …
Laat marketeer aan de duurzame knoppen draaien
31 mei 2023
Laren, 23 mei 2023 – De marketeer is bij uitstek de persoon die de duurzame transitie van bedrijven kan aanjagen en vormgeven, concluderen weten…
Op 23 mei 2023 maak je duurzame impact als marketeer
14 mei 2023
Willen we over dertig jaar nog prettig leven, dan moeten we met z’n allen serieus werk maken van duurzaamheid. Wat doe jij als marketeer? Wacht …
Platform Innovatie Marketing (PIM) versterkt innovatie community met twee nieuwe bestuursleden
3 mei 2023
Mei 2023 - PIM vernieuwd. Irma Bollen en Yvonne Tindemans versterken de marketing innovatie community als nieuwe bestuursleden. Voorzitter…
PIM Trendrapport 2023: 'Business as not usual'
14 februari 2023
Platform Innovatie in Marketing (PIM) lanceerde op 31 januari tijdens het PIM Trendfest het 18e trendrapport. Thema van het door Kristel Vanderlinden …
Charelle Akihary (Heijmans) nieuwe voorzitter Platform Innovatie in Marketing
6 oktober 2022
Op 1 november start Charelle Akihary (Heijmans) als voorzitter van het bestuur van Platform Innovatie in Marketing (PIM). Zij volgt hiermee Yvonne Nas…
Dit zijn de tien nominaties voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2022
4 oktober 2022
Tien boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2022. Platform Innovatie in Marketing (PIM) wil met deze prijs de innovatieve ontwi…
Abena Anokyewah en Monique Brand Flu nieuwe bestuursleden Platform Innovatie in Marketing
5 juli 2022
Rotterdam, 5 juli 2022 – Vandaag zijn twee nieuwe bestuursleden aangetreden bij Platform Innovatie in Marketing (PIM): Abena Anokyewah (GVB…
PIM zoekt bestuurslid (4 uur per week)
1 april 2022
Platform Innovatie in Marketing (PIM) zoekt een ambitieus bestuurslid met een marketinghart en affiniteit met innovatie. Samen de rol van marketing in…
PIM Trendrapport 2022: Inclusiviteit is niet voor iedereen
24 januari 2022
Platform Innovatie in Marketing (PIM) lanceert op 8 februari tijdens het PIM Trend Fest het 17e trendrapport. Thema van het door inclusiviteitsde…
Adformatie, NIMA en PIM en stoppen met Dutch Marketing Awards
18 januari 2022
Na een aantal succesvolle edities hebben Adformatie, NIMA en PIM in goed overleg besloten niet verder te gaan met de Dutch Marketing Awards. Het huidi…
Mandour, Van der Heijden, Turnhout winnen PIM Marketing Literatuur Prijs 2021 met 'De strategie van de kreeft'
25 november 2021
Het boek ‘De strategie van de kreeft’ is door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van 2021.…
Dit zijn de negen genomineerden voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2021
7 oktober 2021
Negen boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2021. PIM wil met deze prijs de innovatieve ontwikkelingen in het marketingvak een…
Marketing Manifest daagt uit om betekenisvolle impact te maken
16 juni 2021
Marketingvakorganisaties in Nederland slaan de handen ineen om marketeers meer slagkracht te geven. Ze presenteren gezamenlijk het Marketing Manifest …
Martine de Vries en Louise Doorn nieuwe bestuursleden Platform Innovatie in Marketing
2 maart 2021
Rotterdam, 2 maart 2021 – Op 1 maart verwelkomde Platform Innovatie in Marketing (PIM) twee nieuwe bestuursleden. Louise Doorn (HelloMaaS) heeft…
PIM herijkt strategie: ‘Marketeers kunnen veel meer impact maken’
16 december 2020
Rotterdam, 17 december 2020 – De marketeer heeft een unieke positie om het verschil te maken in de wereld van vandaag, maar doet dat nog te wein…
Eveline van Zeeland wint PIM Marketing Literatuur Prijs 2020 met 'Marketing Design'
26 november 2020
Het boek ‘Marketing Design met Customer Journey Mapping’ is vandaag door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het b…
Dit zijn de genomineerden voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2020
20 oktober 2020
Rotterdam, 22 oktober 2020 – De genomineerde boeken voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2020 zijn bekend. Platform Innovatie in Marketing (PIM…