Service Design
Hilversum: Informaat
Tijd tot evenement
Service Design
Hilversum: Informaat | Seinstraat 32 1223 DA , Hilversum
We trappen af met een introductie over de wereld van Design. Melvin Brand Flu, co-auteur van onder andere het boek "Service Design for Business - A Practical Guide to Optimizing the Customer Experience" is daar de spreker bij uitstek voor.
De sprekers Victor Vissers en Suzanne van Mulken van Informaat – beiden experts in digitaal design - nemen jou mee in onder andere ‘Waardegericht Design’. Aan de hand van een eigen klantcasus van Koninklijke Boon Edam en een workshop/break out nemen Victor en Suzanne jou mee in hun gedachtengoed en nieuwe mogelijkheden binnen service design.
Ook wordt je meegenomen in Inclusief Design. Hoe zorg je ervoor dat alle bevolkingsgroepen in de maatschappij toegang houden tot jouw diensten, ook als ze vergaand gedigitaliseerd worden? Denk hierbij aan de digitale journeys van banken, verzekeraars, overheden, pensioenfondsen en de zorg, die toegankelijk moeten blijven voor een ieder. De marketeers van SeniorWeb - Saskia Hamminga-Roest en Hanna Lakerveld - nemen jou mee in Service Design voor ouderen. Zij vertellen vanuit hun dagelijkse praktijk wat komt er kijken bij Service Design voor ouderen.
Kortom, sprekers, break outs, casussen. Voor vakgenoten die midden in het Service Design zitten, maar ook voor collega’s die nieuwsgierig zijn naar dit vakgebied.
Uiteraard de gelegenheid om na afloop te netwerken en na te praten.
Schrijf je nu in voor dit PIM-event op 18 maart!
Aanmelden
Inloggen als lidTicket | Prijs | |
---|---|---|
PIM-lid | € 0 | Koop » |
Niet-lid (los kaartje) | € 149 | Koop » |
1e Kennismaking PIM | € 25 | Koop » |
Aanmeldingsvoorwaarden:
Bij aanmelding ga je ermee akkoord dat je tot uiterlijk 48
uur
voor aanvang
vande bijeenkomst kosteloos kunt annuleren. Mocht je binnen 48 uur voor aanvang de
bijeenkomst willen
annuleren dan kun je een vervanger regelen.
Programma
Inloop
Opwarmer
Sprekers: Martine de Vries Monique Brand Flu
Martine de Vries
Bestuurslid PIM

Monique Brand Flu
Bestuurslid PIM
De kracht van 'ontwerpdenken'
Sprekers: Melvin Brand FluMelvin Brand Flu zag in Design Thinking een krachtig middel om complexe vraagstukken op een structurele en empathische manier aan te pakken. Voor hem betekende het een gat in de markt: een manier om bedrijven niet alleen te laten nadenken over hun producten en diensten, maar om daadwerkelijk de hele gebruikerservaring centraal te stellen. Wat op het eerste gezicht simpel lijkt – denken vanuit de klant – blijkt in de praktijk een diepgaand en strategisch proces te zijn. Tijdens dit event deelt Melvin zijn inzichten over hoe Design Thinking niet alleen tot betere diensten leidt, maar ook tot duurzamere en waardevollere klantrelaties.
My passion is to find simplicity in complexity and work with teams, customers, partners and academia to build scalable and sustainable capabilities that serve an organisations’ business, customers and people.
I author and co-author publications and articles about business design, relationship engineering, service transformation, and digital customer relationships.
Service Design ouderenmarketing in de praktijk
Sprekers: Hanna Lakerveld Saskia Hamminga-RoestHet belang van service design samen met je doelgroep
Tijdens deze presentatie licht SeniorWeb toe hoe zij samen met de doelgroep service design toepast binnen dienstenontwikkeling. SeniorWeb is een landelijke vereniging zonder winstoogmerk met 151.000 leden, 2.800 vrijwilligers en 16 miljoen websitebezoeken per jaar. We vertellen aan de hand van voorbeelden uit de praktijk hoe wij de ouderendoelgroep betrekken bij service design.
Tevens zullen we aan de hand van een aantal casussen toelichten hoe wij grote dienstverleners, zoals banken, helpen met het ondersteunen van de oudere doelgroep bij het gebruik van digitale dienstverlening.

Hanna Lakerveld
Online marketeer

Saskia Hamminga-Roest
Marketing- en communicatiemanager
Voorbereiden op waardegedreven ontwerp
Pauze
Ontdek waardengedreven ontwerpen
Sprekers: Victor VisserEen andere manier van innoveren. In een wereld die sneller verandert dan ooit, hebben organisaties nieuwe manieren van innoveren nodig om gelijke tred te houden met de behoeften van hun doelgroep en om op te vallen in de markt.
Ontwerpen vanuit waarden leidt tot betekenisvolle en impactvolle producten en diensten. Het gaat om de combinatie van innovatie, design en purpose. Het gaat erom intentie, ethiek en sociale relevantie te brengen in elke stap van innovatie, elke schets en elke regel code die je maakt.
Bas van Abel (Fairphone)
"If you can't open it, you don't own it." Duurzaam ondernemen bij Fairphone.
Victor Visser neemt ons mee in de digitale innovatieprojecten voor BoonEdam: fabrikant van draaideuren en toegangspoortjes. Hoe je omgaat met de spagaat waar betekenisvolle waarden soms lijken te botsen met het operationele karakter van de sector.