
Platform Innovatie in Marketing
PIM is hét platform op het raakvlak van marketing en innovatie. Samen de rol van marketing innoveren voor betekenisvolle impact - dat is onze missie.
PIM maakt impact
Hét platform voor en door bevlogen marketeers. Wij dromen van een wereld waarin marketing en innovatie hand in hand gaan. Waarin marketeers vanuit een purpose werken en het verschil maken in organisaties. Want marketing reikt verder dan reclame. Draagt bij aan innovatie, groei en ontwikkeling. En, ja, aan het oplossen van maatschappelijke vraagstukken. Met onze events, awards en inzichten draagt ons platform daaraan bij. En dat al 40 jaar lang.

Download nu: PIM Trendrapport 2025
Je staat op het punt om een waardevolle bron van inzichten te activeren. Download het Trendrapport via onderstaande button. Dit trendrapport, samengesteld door de experts van de toekomst, geeft je een helder beeld van de marketingtrends die jouw strategie voorop laten lopen.

Uitgelichte events
-
PIM op NIMA Marketing Day
PIM staat op het podium van de NIMA Marketing Day 12 juni a.s Let op: een ticket voor de NIMA Marketing Day koop je rechtstreeks via de website. Via ons bestellen/inschrijven is NIET mogelijk. Direct aanmelden voor onze sessie tijdens de NIMA Marketing Day doe je via deze link. Over innovatie. Over veranderkracht. Over de rol van de marketeer van morgen en hoe je duurzame verandering stimuleert en volhoudt. Albert van der Spek, innovatie manager bij Nationale Nederlanden en Charelle Akihary (voorzitter PIM, CMO van de NPO en changemaker) delen inzichten en tips die je bijblijven.En psst... speciaal ter ere van ons 40-jarig bestaan werken we samen met Buutvrij aan iets bijzonders. Iets met lef. Iets wat je gaat zien, voelen en hopelijk ook ophangen. Maar meer daarover... binnenkort#marketingmetlefMaar wie is nou die partner met lef?Buutvrij is een roemrucht en véél bekroond creatief bureau dat de afgelopen 20 jaareen geheel eigen plek in de communicatie-industrie heeft uitgebeiteld. Ze helpenelke dag mensen en merken met een goed verhaal, dat beter te vertellen (zoalsTony’s Chocolonely, Artsen zonder Grenzen, HandicapNL, Joolz). Hun campagneszorgen voor een ondeugende grijns op je gezicht, maar komen altijd uit een goedhart.Zit je met een probleem dat er toe doet?En durf je een beetje buiten de lijntjes te kleuren?Dan zou ik ze eens bellen.
De Fabrique Utrecht -
MarTech Fest
De 3e editie met een focus op AI in Customer Experience. De locatie geven we alvast vrij. De rest volg snel!
Utrecht - iO Digital -
Dutch Design Week (excursie / alleen voor leden / datum tussen 16-28 oktober)
Met een kleine groep leden van PIM zullen we de Dutch Design Week verkennen. Wij hopen jou hiermee de inspiratie en innovatie mee te geven om weer maanden vooruit te kunnen.
Eindhoven
Insights
-
PIM viert 40 jaar marketing met lef: posters die het vak wakker schudden
Tien limited edition posters die elke marketeer móét hebben. “Alles kan, als je een beetje buiten de lijntjes durft te kleuren”.PIM bestaat 40 jaar. En wie jarig is, trakteert. Niet met gebak, maar -
Geef richting aan de toekomst van marketing en versterk het bestuur van PIM
Samen innoveren, inspireren en impact maken Platform Innovatie in Marketing (PIM), dé marketingcommunity van Nederland, viert dit jaar haar 40-jarig bestaan. Met een missie om marketing te vernieuwen en betekenisvo -
Meebouwen aan een duurzame beweging
Veel marketeers willen bijdragen aan duurzaamheid. Toch blijven ideeën vaak hangen. Er is ambitie, maar het ontbreekt aan handelingsperspectief. Hoe breng je duurzaamheid echt in beweging – via marketing, bin
PIM-leden over onze community en events
Samen de rol van marketing innoveren voor betekenisvolle impact.