
Platform Innovatie in Marketing
PIM is hét platform op het raakvlak van marketing en innovatie. Samen de rol van marketing innoveren voor betekenisvolle impact - dat is onze missie.
PIM maakt impact
Hét platform voor en door bevlogen marketeers. Wij dromen van een wereld waarin marketing en innovatie hand in hand gaan. Waarin marketeers vanuit een purpose werken en het verschil maken in organisaties. Want marketing reikt verder dan reclame. Draagt bij aan innovatie, groei en ontwikkeling. En, ja, aan het oplossen van maatschappelijke vraagstukken. Met onze events, awards en inzichten draagt ons platform daaraan bij. En dat al 40 jaar lang.

Download nu: PIM Trendrapport 2025
Je staat op het punt om een waardevolle bron van inzichten te activeren. Download het Trendrapport via onderstaande button. Dit trendrapport, samengesteld door de experts van de toekomst, geeft je een helder beeld van de marketingtrends die jouw strategie voorop laten lopen.

Uitgelichte events
-
Service Design
Na een mooi PIM-event over Customer Centric Culture in september 2024, vervolgt PIM het klantgericht denken met een event over Service Design op 18 maart. Service Design is een krachtige ontwerpmethode gericht op het creëren en optimaliseren van diensten, met als doel een betere ervaring voor gebruikers en efficiëntere processen voor organisaties.We trappen af met een introductie over de wereld van Design. Melvin Brand Flu, co-auteur van onder andere het boek "Service Design for Business - A Practical Guide to Optimizing the Customer Experience" is daar de spreker bij uitstek voor. De sprekers Victor Vissers en Suzanne van Mulken van Informaat – beiden experts in digitaal design - nemen jou mee in onder andere ‘Waardegericht Design’. Aan de hand van een eigen klantcasus van Koninklijke Boon Edam en een workshop/break out nemen Victor en Suzanne jou mee in hun gedachtengoed en nieuwe mogelijkheden binnen service design. Ook wordt je meegenomen in Inclusief Design. Hoe zorg je ervoor dat alle bevolkingsgroepen in de maatschappij toegang houden tot jouw diensten, ook als ze vergaand gedigitaliseerd worden? Denk hierbij aan de digitale journeys van banken, verzekeraars, overheden, pensioenfondsen en de zorg, die toegankelijk moeten blijven voor een ieder. De marketeers van SeniorWeb - Saskia Hamminga-Roest en Hanna Lakerveld - nemen jou mee in Service Design voor ouderen. Zij vertellen vanuit hun dagelijkse praktijk wat komt er kijken bij Service Design voor ouderen. Kortom, sprekers, break outs, casussen. Voor vakgenoten die midden in het Service Design zitten, maar ook voor collega’s die nieuwsgierig zijn naar dit vakgebied. Uiteraard de gelegenheid om na afloop te netwerken en na te praten. Schrijf je nu in voor dit PIM-event op 18 maart!
Hilversum: Informaat -
ESG integreren voor een duurzame en loyale klantrelatie
volgt
Insights
-
The Next Level in Customer Experience: Het betrekken van klanten in de transitie naar een duurzame samenleving
Dit is een initiatief van PIM en Van Duuren Management: uitgeverij van boeken over business en psychologie.Er staat veel te veranderen in de samenleving. Organisaties, klanten en burgers worden geconfronteerd met een dub -
Extra kans: Gratis webinar over het PIM Trendrapport 2025
Na een uitverkocht PIM TrendFest en de enorme interesse in het PIM Trendrapport 2025: Complex Society, komt TrendsActive met een aanvullend webinar! Dit is dé kans om nog dieper in te gaan op de belangrijkste tren -
Download het PIM Trendrapport 2025 – Complex Society
De wereld verandert sneller dan ooit. Hoe blijf je als merk relevant in een tijdperk van verdeeldheid, informatie-overload en keuzestress? Het PIM Trendrapport 2025 biedt concrete antwoorden. Simplicity – Maak c
PIM-leden over onze community en events
Samen de rol van marketing innoveren voor betekenisvolle impact.