Platform Innovatie in Marketing

PIM is hét platform op het raakvlak van marketing en innovatie. Samen de rol van marketing innoveren voor betekenisvolle impact - dat is onze missie.

PIM maakt impact

Hét platform voor en door bevlogen marketeers. Wij dromen van een wereld waarin marketing en innovatie hand in hand gaan. Waarin marketeers vanuit een purpose werken en het verschil maken in organisaties. Want marketing reikt verder dan reclame. Draagt bij aan innovatie, groei en ontwikkeling. En, ja, aan het oplossen van maatschappelijke vraagstukken. Met onze events, awards en inzichten draagt ons platform daaraan bij. En dat al 40 jaar lang.

Download nu: PIM Trendrapport 2025

Je staat op het punt om een waardevolle bron van inzichten te activeren. Download het Trendrapport via onderstaande button. Dit trendrapport, samengesteld door de experts van de toekomst, geeft je een helder beeld van de marketingtrends die jouw strategie voorop laten lopen.

Laat je inspireren

Door topmarketeers tijdens onze events

Vorm een netwerk

Met gelijkgestemde, ambitieuze leden

Vier samen

Het beste van marketing Nederland

Uitgelichte events

Insights

    • marketing vakliteratuur filter-6-
    • insights filter-7-
    • visie filter-9-

    The Next Level in Customer Experience: Het betrekken van klanten in de transitie naar een duurzame samenleving

    Dit is een initiatief van PIM en Van Duuren Management: uitgeverij van boeken over business en psychologie.Er staat veel te veranderen in de samenleving. Organisaties, klanten en burgers worden geconfronteerd met een dub
    • PIM Trendrapport filter-1-

    Extra kans: Gratis webinar over het PIM Trendrapport 2025

    Na een uitverkocht PIM TrendFest en de enorme interesse in het PIM Trendrapport 2025: Complex Society, komt TrendsActive met een aanvullend webinar! Dit is dé kans om nog dieper in te gaan op de belangrijkste tren
    • PIM Trendrapport filter-1-

    Download het PIM Trendrapport 2025 – Complex Society

    De wereld verandert sneller dan ooit. Hoe blijf je als merk relevant in een tijdperk van verdeeldheid, informatie-overload en keuzestress? Het PIM Trendrapport 2025 biedt concrete antwoorden. Simplicity – Maak c

PIM-leden over onze community en events

Samen de rol van marketing innoveren voor betekenisvolle impact.

  • Naast de vele toffe inhoudelijke events, is PIM voor mij ook een plek om mijn netwerk kwalitatief uit te breiden. Ondanks dat ikzelf niet dagelijks bezig ben met Marketing, heeft PIM bewezen een enorme mooie voedingsbodem voor nieuwe samenwerkingen en initiatieven te zijn. De succesvolle hackathon tussen PIM x NPO x ElastIQ-Connect is daar wat mij betreft het ultieme bewijs van.

    Jeffrey van Eijck
    Jeffrey van Eijck
    Business Data Consultant bij ElastIQ
  • PIM is een levendige community vol leergierige professionals. Tijdens ieder evenement ontmoet ik enthousiaste leden en breid zo mijn netwerk verder uit. Super handig als je (online) wil klankborden over vraagstukken die je bezighouden.
    Bram Groenen
    Bram Groenen
    Consultant en interim-manager
  • De Hackathon van PIM bij de NPO in oktober 2024 was een geweldige ervaring! Samen met enthousiaste vakgenoten uit allerlei branches werkten we aan een uitdagend vraagstuk.  Het was fantastisch om te zien hoe elk team zijn eigen creatieve oplossing presenteerde. De diversiteit aan ideeën was echt inspirerend! Naast het harde werken was er volop ruimte voor samenwerking en plezier. Een dag vol leren en nieuwe connecties maken.
    Anouschka van den Ban
    Anouschka van den Ban
    Senior Propositiemarketeer bij Eneco
  • Het PIM Customer Centric Culture-event in september 2024 was waardevol voor ons omdat het ons ideeën opleverde en we vraagstukken hebben verzameld, zoals: "Hoe zorgen we ervoor dat alle afdelingen het belang en de meerwaarde van de Customer Journey inzien en hoe krijgen we ze aan boord?" Binnen Gulf Gas + Power gaan wij nu verder aan de slag om andere afdelingen te laten ontdekken dat de Customer Journey letterlijk een reis is: geen project met een duidelijk begin en einde, maar een voortdurende reis waar alle afdelingen bij betrokken zijn.
    Max van Oosterhout
    Max van Oosterhout
    Marketing Manager bij Gulf Gas + Power

Onze partners

  • The MindOffice
  • iO
  • Beeckestijn
  • NIMA

Word partner van PIM en versterk je merk binnen de Nederlandse marketingtop!

Geef je merk meerwaarde en sluit je aan bij het PIM netwerk