Platform Innovatie in Marketing

PIM is hét platform op het raakvlak van marketing en innovatie. Samen de rol van marketing innoveren voor betekenisvolle impact - dat is onze missie.

PIM maakt impact

Hét platform voor en door bevlogen marketeers. Wij dromen van een wereld waarin marketing en innovatie hand in hand gaan. Waarin marketeers vanuit een purpose werken en het verschil maken in organisaties. Want marketing reikt verder dan reclame. Draagt bij aan innovatie, groei en ontwikkeling. En, ja, aan het oplossen van maatschappelijke vraagstukken. Met onze events, awards en inzichten draagt ons platform daaraan bij. En dat al 40 jaar lang.

Laat je inspireren

Door topmarketeers tijdens onze events

Vorm een netwerk

Met gelijkgestemde, ambitieuze leden

Vier samen

Het beste van marketing Nederland

Uitgelichte events

Insights

    • PIM Trendrapport filter-1-
    • insights filter-7-
    • visie filter-9-

    20 jaar PIM Trendrapporten: Een rijke geschiedenis van marketinginzichten

    2025 markeert een bijzondere mijlpaal in de marketingwereld. Op 30 januari presenteren we het 20e PIM Trendrapport, geschreven door het gerenommeerde bureau Trendsactive. Dit jubileumrapport belooft opnieuw dé gid

    Platform Innovatie in Marketing zoekt twee nieuwe bestuursleden

    Help jij ons mee om de rol van marketing te innoveren voor betekenisvolle impact?Platform Innovatie in Marketing (PIM), de marketingcommunity van Nederland groeit en zoekt twee nieuwe bestuursleden: Een ambitieus best
    • marketing vakliteratuur filter-6-

    De EVALUTIE: waarom vrouwen het grootste onbenutte (markt)potentieel zijn van de eeuw

    De meeste technologische, medische, maatschappelijke, financiële en economische ontwikkelingen hebben één ding gemeen: ze zijn niet geschikt voor of houden geen rekening met vrouwen. Slechts 1% van all

PIM-leden over onze community en events

Samen de rol van marketing innoveren voor betekenisvolle impact.

  • Naast de vele toffe inhoudelijke events, is PIM voor mij ook een plek om mijn netwerk kwalitatief uit te breiden. Ondanks dat ikzelf niet dagelijks bezig ben met Marketing, heeft PIM bewezen een enorme mooie voedingsbodem voor nieuwe samenwerkingen en initiatieven te zijn. De succesvolle hackathon tussen PIM x NPO x ElastIQ-Connect is daar wat mij betreft het ultieme bewijs van.

    Jeffrey van Eijck
    Jeffrey van Eijck
    Business Data Consultant bij ElastIQ
  • PIM is een levendige community vol leergierige professionals. Tijdens ieder evenement ontmoet ik enthousiaste leden en breid zo mijn netwerk verder uit. Super handig als je (online) wil klankborden over vraagstukken die je bezighouden.
    Bram Groenen
    Bram Groenen
    Consultant en interim-manager
  • De Hackathon van PIM bij de NPO in oktober 2024 was een geweldige ervaring! Samen met enthousiaste vakgenoten uit allerlei branches werkten we aan een uitdagend vraagstuk.  Het was fantastisch om te zien hoe elk team zijn eigen creatieve oplossing presenteerde. De diversiteit aan ideeën was echt inspirerend! Naast het harde werken was er volop ruimte voor samenwerking en plezier. Een dag vol leren en nieuwe connecties maken.
    Anouschka van den Ban
    Anouschka van den Ban
    Senior Propositiemarketeer bij Eneco
  • Het PIM Customer Centric Culture-event in september 2024 was waardevol voor ons omdat het ons ideeën opleverde en we vraagstukken hebben verzameld, zoals: "Hoe zorgen we ervoor dat alle afdelingen het belang en de meerwaarde van de Customer Journey inzien en hoe krijgen we ze aan boord?" Binnen Gulf Gas + Power gaan wij nu verder aan de slag om andere afdelingen te laten ontdekken dat de Customer Journey letterlijk een reis is: geen project met een duidelijk begin en einde, maar een voortdurende reis waar alle afdelingen bij betrokken zijn.
    Max van Oosterhout
    Max van Oosterhout
    Marketing Manager bij Gulf Gas + Power

Onze partners

  • The MindOffice
  • iO
  • Beeckestijn
  • NIMA

Word partner van PIM en versterk je merk binnen de Nederlandse marketingtop!

Geef je merk meerwaarde en sluit je aan bij het PIM netwerk