Blog - Irma Bollen in gesprek met Wim Vermeulen
5 november 2024
In de snel veranderende marketingwereld staan teams voor een dubbele uitdaging: de groeiende impact van AI en de noodzaak van duurzaamheid. Tijdens het interview met Wim Vermeulen voor het PIM-visiedocument ‘Future of Marketing – Hoe AI en duurzaamheid marketingteams en organisaties tran…
Blog - Irma Bollen in gesprek met Steven van Belleghem
15 oktober 2024
De marketingwereld verandert in hoog tempo, en teams staan voor de uitdaging om AI op een effectieve manier te integreren. Tijdens een interview met S…
Blog - Irma Bollen in gesprek met Klaske Kruk
9 oktober 2024
In een tijd waarin duurzaamheid centraal staat, wordt van marketingteams verwacht dat ze verder gaan dan het promoten van producten en diensten. Ze sp…
Blog - Irma Bollen in gesprek met Patrick Petersen
23 september 2024
In de huidige marketingwereld zijn veranderingen snel en overweldigend. Terwijl marketeers worden overspoeld met nieuwe technologieën, zoals AI e…
Visiedocument Future of Marketing
4 juli 2024
4 juli 2024 - Platform Innovatie Marketing (PIM) heeft vandaag een vernieuwend visiedocument "De marketingtoekomst in versnelling: AI en Duurzaamheid …
Vooruitblik TrendFest 2024 - De wereld is veranderd en Eneco verandert mee
16 januari 2024
“We leven niet in een tijdperk van veranderingen, maar in een verandering van tijdperk,” staat in het PIM Trendrapport 2023. Een inzicht d…
'Service wordt de nieuwe marketing'
22 november 2023
Het kan je nauwelijks zijn ontgaan dat we bij Marketingfacts dit jaar een flinke slinger geven aan de uitreiking van de PIM Marketing Literatuurprijs …
Zo gebruik je GenAI vandaag al voor betere marketing
20 november 2023
Na de zinderende bijeenkomst over GenAI op het MarTech Fest, gingen PIM-leden geïnspireerd terug naar hun werk. Met honderd ideeën om er zel…
Value-based pricing: zo lukt het wel
27 juni 2023
27 juni 2023 – Een juiste pricing van je assortiment zorgt voor optimale winstgevendheid. Maar wat is een ‘juiste’ prijs? Dat hangt …
Beweging creëren? Zie het team als een organisme
24 juli 2022
Veel marketeers verzuchten het: ik heb zulke goede ideeën, maar ik krijg de rest niet mee. Jobbeke de Jong, systeemcoach, weet hoe je mensen wel …
‘Ik wil wel, maar de anderen niet’
2 juni 2022
Iedereen herkent het, marketeers misschien nog wel meer dan anderen: je hebt een prachtig plan of idee, je ziet kansen, maar er is verzet tegen de ver…
Wijnchateau in de stad, voor de stad
1 april 2022
Wijn gaat niet over wijn, vinden ze bij Chateau Amsterdam. Zo, de eerste knuppel in het wijnhoenderhok. Deze urban winery wil wijn toegankelijk maken …
Roderick Verplanken, Too Good to Go, over profit en purpose
6 oktober 2021
Profit en purpose hoeven elkaar niet meer uit te sluiten, maar zijn aanvullend en versterken elkaar. In een purpose driven bedrijf is het misschien wa…
Maartje Kooijmans over de digitale transformatie van Eneco
5 mei 2021
Maak de klantreis en klantbeleving makkelijker, persoonlijker en relevanter voor de klant met behulp van digitalisering. Dat is de opdracht die Maartj…
Jeroen de Bakker & Loes Meys over Marketing tijdens en na COVID-19
25 maart 2021
Op dinsdag 6 april 2021 organiseren wij het online event Marketing tijdens en na COVID-19. Gastsprekers Loes Meys, Head of Marketing Europe PARK NOW G…
Wankie Chan over de nieuwe 'D' van marketing
11 december 2020
De D van Datamarketeers, wel te verstaan. Om als merk en bedrijf relevant en succesvol te zijn, moet je in staat zijn klantbehoeften te doorgronden. D…
Thomas Plantenga over de drastische keuzes van Vinted
1 december 2020
Vinted, platform voor tweedehands kleding en andere producten, is een succes in verschillende Europese landen, waaronder Nederland. Toch was het bedri…
Guido Stein over de duurzaamheidsambitie van Vattenfall
18 oktober 2020
Fossielvrij leven binnen één generatie mogelijk maken. Dat is de duurzaamheidsambitie van Vattenfall. Hoe wekt dit grote energiebedrijf …
Joris van Zoelen over impactorganisaties
29 september 2020
Inspirerende bedrijven zijn gemiddeld succesvoller op alle fronten: ze hebben productievere werknemers, trouwere klanten, meer innovatie en betere win…
Outside-in blik van marketing voedt R&D van TomTom
24 juni 2020
TomTom heeft de afgelopen jaren een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Van marktleider in navigatiesystemen voor particulieren, hebben ze zich ontpopt t…
Auping: 'Marketing is meer dan een love brand zijn'
13 januari 2020
Beddenfabrikant Auping gooide in 2018 het campagneroer drastisch om en introduceerde de slogan 'Met Liefde'. Het doel: een 'love brand' worden. Dat lu…
Interview met Tycho Luijten over het partnership tussen MAN en PIM
27 februari 2017
Iedere Nederlandse universiteit die opleidingen aanbiedt die aan het brede vakgebied van marketing gerelateerd zijn, kent wel een marketingstudieveren…
Interview met Daan Sip over influencer marketing: “De invloed van influencers groeit stevig door”
14 januari 2017
Inmiddels hebben we allemaal wel gehoord van het woord 'vlogger'. Sterker nog, 'treitervlogger' was hét woord van 2016. Merken willen massaal s…