Kennisbank

  • persbericht filter-2
  • marketing vakliteratuur filter-6

PIM Marketingliteratuurprijs 2024: de nominaties zijn bekend!

Zet 14 november 2024 alvast in je agenda, want de Marketingliteratuurprijs komt er weer aan! Dit jaarlijks hoogtepunt, georganiseerd door Platform Innovatie in Marketing (PIM), is dé plek waar de meest toonaangevende marketingdenkers samenkomen. En dit jaar belooft het event in Gorinchem, bij onze nieuwe partner Easyfairs, nóg meer inspiratie en kennis te bieden.

Dit is niet zomaar een prijsuitreiking: het is een unieke kans om persoonlijk in contact te komen met de schrijvers achter de meest baanbrekende marketingboeken van het afgelopen jaar.

Dit jaar zijn er zeven titels genomineerd die je absoluut niet mag missen:

- Bart de Leeuw & Mieke Fonck - Empathie werkt
- Bart Lombaerts, Ann Maes, Frederik Picard & Chris Van Gils - Do Tell
- Jean-Pierre Thomassen & Eric de Haan - Customer Experience: van cult naar cultuur
- Marjolijn Meynen & Ed Stibbe - Duurzame verleiding
- Patrick Petersen - Handboek AI voor marketing en groei
- Peter Snoeckx - De Retentie-economie
- Patrick van Thiel - Met de stroming mee

De genomineerden voor de Marketingliteratuurprijs 2024 behandelen essentiële marketingthema’s en bieden vernieuwende inzichten op het gebied van empathie in marketing (Empathie werkt), de kracht van storytelling (Do Tell), klantgerichte cultuurverandering (Customer Experience: van cult naar cultuur), duurzame marketingstrategieën (Duurzame verleiding), de rol van AI in marketinggroei (Handboek AI voor marketing en groei), klantretentie in de moderne economie (De Retentie-economie), en het navigeren door marktdynamieken (Met de stroming mee).

Deze titels liggen stuk voor stuk op koers om impact te maken in de wereld van marketing. Tijdens het event zullen de genomineerden je meenemen in hun visie, hun strategieën delen en de nieuwste trends presenteren.

Inzichten, innovatie en inspiratie

De PIM Marketingliteratuurprijs 2024 belooft een event te worden vol vernieuwende ideeën en inzichten die de marketingwereld in beweging houden. Hier ontmoet je niet alleen de meest invloedrijke denkers van het afgelopen jaar, maar krijg je ook de kans om diep in te gaan op actuele marketingvraagstukken.

Sprekers: Charida Dorder (AI in Marketing) en Wim Vermeulen (Speak Up!)

Winnaars van 2023, Charida Dorder (AI in Marketing), winnaar van de marketingliteratuurprijs en Wim Vermeulen (Speak Up!), winnaar van de bewustmaker, reflecteren op de veranderingen in marketing van het afgelopen jaar en verklappen hun kijk op de toekomst.

Tijdens de Marketingliteratuurprijs 2024 kun je naast de keynote sessies van Charida en Wim deelnemen aan interactieve break-out sessies waarin we dieper ingaan op actuele marketingvraagstukken. En de winnaars van 2024 krijgen natuurlijk ook nog het woord.

Netwerken, inspireren en het vieren van marketingsuccessen! Dit event biedt een uitstekende gelegenheid om te netwerken met toonaangevende marketingprofessionals, frisse inzichten te verkrijgen en samen het succes van de marketingindustrie te vieren. Of je nu marketeer, schrijver, student of ondernemer bent, je komt gegarandeerd vol nieuwe ideeën thuis.

Locatie: Easyfairs, Gorinchem (locatie Evenementenhal – The Next Level)
Datum: 14 november 2024
Programma: to be announced (starttijd ongeveer 14:30u)

Veelzijdige jury vol marketingexpertise 

De jury van de PIM Marketing Literatuurprijs 2024 bestaat uit een divers en ervaren panel van twaalf marketingprofessionals, die samen een breed spectrum aan expertise vertegenwoordigen. Onder leiding van Hans Molenaar (directeur van Beeckestijn Business School) en Egbert Jan van Bel (auteur en adviseur) beoordelen zij de meest impactvolle marketingboeken van het jaar. De jury bestaat uit Arend-Jan Nijhuis (managing partner NICM), Merel Braakman (founding partner Digitalheads), Yvonne Nassar (commissaris MECC Maastricht), Matthijs van den Broek (consultant Evolve), Dorien van der Heijden (adviseur en winnaar van de PIM Marketing Literatuurprijs 2021), Frank van Delft (directeur CIM7), Max Kohnstamm (beleidsmedewerker Life Skills), Monique Brand Flu (programmamanager en adviseur Buma/Stemra), Ruud Frambach (hoogleraar marketing, VU Amsterdam) en Shira Winterkamp (partner Marketing Queens). Deze groep combineert academische inzichten met praktijkervaring om tot een weloverwogen oordeel te komen. Op naar de winnaar(s) van de PIM Marketingliteratuurprijs 2024!

Claim hier je plek voor 14 november

Voor meer informatie kun je contact opnemen met:

Monique Brand Flu

Wellicht vind je dit ook interessant

    • persbericht filter-2-
    • insights filter-7-

    PIM vergroot impact op jonge generatie marketeers

    Max van Oosterhout versterkt het PIM-bestuur voor PIM Young Nederland, 18 april 2025 –In het jaar dat Platform Innovatie in Marketing (PIM)  haar 40e jubileum viert, versterkt het bestuur verder de aandacht
  • Exclusief voor PIM Leden
    Word ook lid
    • slide deck event filter-8-

    Slide Decks Service Design Event 18 maart 2025

    Beste PIM-leden, leuk dat jullie er waren! Hier staan de slide decks van de sprekers van het Service Design event. In ieder geval, daar waar mogelijk. De casus van Boon Edam is bijvoorbeeld niet publiek te delen. Er volg
    • PIM Trendrapport filter-1-

    Podcast - PIM Trendrapport 2025: de marketeer aan de slag

    Het PIM Trendrapport 2025 gaat diep in op ‘Simplicity, Division en Guidance’. Daar kan je hier en hier alles over lezen. Kris Brees van Lobster Company interviewde auteurs Kees Elands en Kim Pillen van Trends

Word partner van PIM en versterk je merk binnen de Nederlandse marketingtop!

Geef je merk meerwaarde en sluit je aan bij het PIM netwerk