Kennisbank

PIM vergroot impact op jonge generatie marketeers
Max van Oosterhout versterkt het PIM-bestuur voor PIM Young
Springplank voor young professionals
“Ik heb zelf ervaren hoe waardevol het is om onderdeel te zijn van deze community want de PIM Young bijeenkomst spraken me aan en kennis en ideeën uitwisselen met ervaren vakgenoten was een echte verrijking,” vertelt Max. “Juist aan het begin van je carrière kun je ontzettend veel uit dit netwerk halen. Via inspirerende events en het contact met andere marketeers krijg ik nieuwe ideeën, blijf ik up-to-date en voel ik me verbonden met het vak.”
Max gaat zich richten op de implementatie van het strategisch plan van PIM, met een specifieke focus op communitygroei van Young PIM vergroten. Daarnaast wordt hij dé sparringpartner en het aanspreekpunt voor jonge marketeers binnen én buiten de PIM-community.
Frisse perspectieven en voorlopen in het marketingvak
Charelle Akihary voorzitter PIM is blij met de benoeming van Max in het bestuur: “Het is fantastisch om Max te mogen verwelkom. Met zijn bevlogenheid voor het marketingvak, scherpe blik en drive om te verbinden, vertegenwoordigt Max een nieuwe generatie marketeers die innovatie ademt. Hij brengt precies wat we nodig hebben: frisse energie, nieuwe inzichten en een enorme drive om te bouwen aan een sterke community. Max is niet alleen een doener, maar ook een denker. Hij begrijpt wat jonge marketeers beweegt en weet dat te vertalen naar concrete acties. Dat maakt hem een waardevolle toevoeging aan ons bestuur.”
De benoeming van Max is het logische vervolg op een traject dat zo’n anderhalf jaar geleden begon. Zoals PIM beaamt gingen we op zoek naar vernieuwing en behoefte in de markt. Young professionals gingen open in gesprek met het bestuur om te sparren over de vraag: wat heeft de marketeer van nu nodig? Tijdens die gesprekken vroegen young professionals zich zelfs af of de titel marketeer nog altijd past bij hun digital, data of duurzaamheidsvraagstukken. Dat is een fris perspectief op ons vak.”
Uit die sessies ontstond een stroom aan ideeën en energie. In januari 2024 vond het allereerste NextGen Event plaats op Breda University of Applied Sciences. Het event werd georganiseerd uit naam van PIM, maar volledig organiseert door en met jong talent. Het thema liep voor op de markt met de start-up oplossing van een jonge ondernemer: AI in marketing, met focus op AI toepassingen bij sales agents. Een onderwerp dat inmiddels een jaar later door onder meer Salesforce is omarmd en toegepast. Daar bleef het niet bij. In september volgde het Customer Centric Event met Heijmans, mede mogelijk gemaakt door PIM Young lid Judith de Jong. Kort daarna lanceerde Jeffrey van Eijck, ook onderdeel van PIM Young, samen met ElastiQ en trendwatcher Kristel van der Linden de allereerste PIM Hackathon voor nieuwe doelgroepsegmentatiemodellen.
Meer weten of meedenken over de PIM Young strategie en de community?
Deel je inzichten en laat van je horen via: max.vanoosterhout@pimonline.nl
Over PIM
PIM inspireert en ondersteunt marketingprofessionals met events, publicaties en prijzen zoals de PIM Marketing Literatuurprijs en het jaarlijkse Trendrapport. Door experts te verbinden en kennis te delen, tillen we marketing naar een hoger niveau. Zo bouwen we samen aan een toekomst waarin marketing echte waarde toevoegt aan mens en maatschappij.
