TrendFest
Hogeschool van Amsterdam
Tijd tot evenement
TrendFest
Hogeschool van Amsterdam | Rhijnspoorplein 1 1091 GC , Amsterdam
TrendFest 2025: 20 jaar marketinginzichten en een blik op de toekomst
De wereld verandert razendsnel. We staan constant aan, worden overspoeld door prikkels en navigeren door uitdagingen als klimaatverandering en geopolitieke spanningen. Merken worstelen met dezelfde vraag: hoe maak je impact in een wereld die steeds complexer wordt? Hoe creëer je betekenis en vind je verbinding in een tijdperk vol tegenstellingen?
TrendFest 2025 is jouw kans om antwoorden te vinden
Samen met de Hogeschool van Amsterdam (HvA) en TrendsActive brengen we twee decennia aan marketingtrends tot leven. Dit jaar vieren we de lancering van het 20e PIM Trendrapport, een gids vol inzichten die jouw organisatie helpen relevant te blijven in een snel veranderende wereld.
De keynote die je niet wilt missen
TrendsActive neemt je mee naar het snijvlak van menselijke behoeften en een veranderende wereld. Hoe bied je mensen grip in een tijd van onzekerheid? Hoe navigeer je als merk in een gepolariseerde maatschappij? Ontdek drie krachtige inzichten, inspirerende voorbeelden en strategieën waarmee jouw merk relevant blijft in 2025.
Wat kun je nog meer verwachten?
- 20 jaar trends: Samen met de HvA blikken we terug op twee decennia vol marketinginnovatie en lessen.
- Deep dives: Kies jouw inzichten voor de toekomst. Jij hebt keuze uit 'AI & Data', 'Duurzame Marketing', of 'Digital Humans'. Geen zorgen, de keuze hoef je nu nog niet te maken.
- Netwerk en inspiratie: Sluit de dag af met nieuwe connecties, frisse ideeën en jouw eigen exemplaar van het nieuwe PIM Trendrapport.
Waarom dit een must is voor jouw agenda
TrendFest 2025 biedt niet alleen inzichten uit het verleden, maar ook concrete tools voor de toekomst. Met de keynote van TrendsActive en verdiepende sessies krijg je handvatten om betekenisvol te blijven, juist in tijden van onzekerheid.
Laat je inspireren. Krijg richting. Maak impact!
*************** Praktische Informatie ***************
Locatie
Benno Premselahuis (BPH) | Amstelcampus
Rhijnspoorplein 1
1091 GC Amsterdam
Bereikbaarheid
De campus is goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Onder het nabij gelegen Kohnstammhuis en het Wibauthuis zijn parkeergarages aanwezig, in beheer van Q-park. Er is een aantal parkeerplaatsen voor rolstoelgebruikers. Meer informatie, klik hier.
Het programma is al zichtbaar op de website. Overige praktische informatie ontvang je nog daags voorafgaand het event.
Aanmelden
Inloggen als lidTicket | Prijs | |
---|---|---|
Niet-lid (los kaartje) | € 149 | Koop » |
1e Kennismaking PIM | € 25 | Koop » |
Ik heb een code ontvangen: | Verder |
Aanmeldingsvoorwaarden:
Bij aanmelding ga je ermee akkoord dat je tot uiterlijk 48
uur
voor aanvang
vande bijeenkomst kosteloos kunt annuleren. Mocht je binnen 48 uur voor aanvang de
bijeenkomst willen
annuleren dan kun je een vervanger regelen.
Programma
Inloop
Kick off 20 jaar marketinginzichten
Sprekers: Charelle Akihary Ab Chakai Irma Bollen2025 markeert een bijzonder jaar voor PIM. Niet alleen vieren we 40 jaar Professional Marketing, maar we zetten ook de lancering van het 20e PIM Trendrapport in de schijnwerpers.
Dit jaar draait om vernieuwing en verbinding: van de lancering van onze frisse, nieuwe website tot inspirerende evenementen zoals TrendFest en samenwerkingen die impact maken. Alles wat PIM doet, staat in het teken van het versterken van jou als marketingprofessional.
Charelle Akihary
Voorzitster Platform Innovatie Marketing & Marketing Directeur NPO
Ab Chakai
Bestuurslid PIM
Irma Bollen
Bestuurslid PIM
Ode aan de visionairs: 20 jaar trendrapporten
Dank aan de auteurs die met hun scherpe inzichten en vooruitziende blik de basis legden voor 20 jaar PIM Trendrapporten. Jullie visie heeft marketingprofessionals geïnspireerd en de koers van ons vakgebied mede bepaald. Een eerbetoon aan jullie werk – het fundament van waar we vandaag staan!
Terugblik op de trends die de toekomst vormden
Met een vleugje technologie en een schat aan historie duiken we in twee decennia PIM Trendrapporten. Aan de hand van een innovatieve prompt in ChatGPT hebben we de rode draden, opvallende inzichten en meest baanbrekende trends van de afgelopen 20 jaar naar boven gehaald.
De trends zijn niet alleen een terugblik, maar ook een bron van inspiratie voor de toekomst. Wat zagen we goed aankomen? Wat verraste ons totaal? En hoe kun je zelf aan de slag met de inzichten uit deze rijke geschiedenis?
Onder leiding van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) nemen we je mee door de hoogtepunten. Ontdek hoe de rapporten door de jaren heen een spiegel waren van de veranderende wereld en hoe ze marketingstrategieën blijvend hebben beïnvloed.
Laat je inspireren door de lessen uit 20 jaar PIM Trendrapporten en kijk nadien samen met TrendsActive vooruit!
Deep dives: kies jouw inzichten voor de toekomst
Duik dieper in de trends die marketing vormgeven met drie inspirerende break-out sessies, verzorgd door de experts van de Hogeschool van Amsterdam. Kies de sessie die past bij jouw interesses en laat je verrassen door nieuwe kennis en ideeën!
1️⃣ AI & Data: de kracht van explainable AI
Ontdek hoe explainable AI de wereld van Generatieve AI verandert. Waarom is het belangrijk om te begrijpen hoe systemen beslissingen nemen? En wat betekent dit voor jouw business? Laat je meenemen in de zakelijke kansen en uitdagingen van deze revolutionaire technologie.
2️⃣ Duurzame Marketing: van true pricing tot circulaire e-commerce
Hoe beïnvloeden duurzame keuzes het gedrag van consumenten? Met spannende inzichten uit onderzoek naar circulaire e-commerce en de opkomst van true pricing, krijg je een blik op de toekomst van verantwoorde marketing.
3️⃣ Digital Humans: de menselijke dimensie van technologie
Digital humans spelen al jaren een rol in trendrapporten, maar wat betekent dit voor marketingstrategieën? Ga de diepte in en ontdek hoe deze technologie interacties tussen merken en consumenten blijvend verandert.
Pauze
Keynote: relevantie in een complexe wereld - door TrendsActive
Sprekers: Kim Pillen Kees ElandsNavigeren in een wereld vol keuzes en onzekerheden
Hoe blijf je als merk overeind in een gepolariseerde samenleving vol onzekerheden? In het PIM Trendrapport van 2025 presenteert TrendsActive drie concrete inzichten die je helpen om mensen weer grip te geven en bijv. merken sterker te positioneren. Met strategieën, inspirerende voorbeelden en best practices die je direct kunt toepassen. Zo ben jij klaar voor 2025!
De inzichten die centraal staan? Simplicity, Division en Guidance. Ontdek hoe eenvoud, het begrijpen van verdeeldheid, en het bieden van richting de sleutel zijn tot succes in een complexe wereld.
Trend 1 - Simplicity
Mensen voelen zich steeds machtelozer door snelle veranderingen, keuzestress en wereldwijde risico's. Hoe geef je als merk meer grip en zelfbeschikking, zonder extra complexiteit toe te voegen? Speel in op de groeiende behoefte aan eenvoud en zekerheid.
Trend 2 - Division
In een steeds meer gepolariseerde samenleving groeit de behoefte aan erkenning en verbinding. Hoe zorg je als merk voor nuance en verbondenheid, terwijl elke uiting onder een vergrootglas ligt? Laat zien dat je begrijpt wat mensen drijft.
Trend 3 - Guidance
De opkomst van secularisatie en individualisme heeft mensen meer vrijheid gegeven, maar ook een grotere behoefte aan richting en zekerheid. Hoe bied je als merk houvast in een wereld vol oneindige mogelijkheden? Geef duidelijke kaders en inspireer vertrouwen.
Kim Pillen
Trend Consultant @ TrendsActive
Kees Elands
Oprichter @ TrendsActive
Al in 2003 richtte hij TrendsActive op, een trendadviesbureau dat zich richt op het overbruggen van de kloof tussen de behoeften van organisaties en merken en die van mensen. Hij ontwikkelde een uniek model dat sociaal-culturele trends inzet om merken 'human-proof' te maken en hun relevantie duurzaam te vergroten.
Als strateeg adviseert Kees al tientallen jaren internationale topmerken zoals Disney, Hugo Boss, American Express, Tetra Pak, Asics, Swiss Life, Vodafone en vele anderen.
Interactieve uitloop: duik dieper in het trendrapport
Sprekers: Kim Pillen Kees Elands Irma BollenHeb je tijdens de keynote van TrendsActive prikkelende inzichten opgedaan of vragen genoteerd? Dit is je kans om verder de diepte in te gaan!
- Stel je vragen rechtstreeks aan de experts achter het PIM Trendrapport.
- Ga in gesprek over de inzichten, strategieën en kansen die voor jouw organisatie relevant zijn.
- Ontdek hoe andere deelnemers de trends en uitdagingen vertalen naar hun praktijk.
Kim Pillen
Trend Consultant @ TrendsActive
Kees Elands
Oprichter @ TrendsActive
Al in 2003 richtte hij TrendsActive op, een trendadviesbureau dat zich richt op het overbruggen van de kloof tussen de behoeften van organisaties en merken en die van mensen. Hij ontwikkelde een uniek model dat sociaal-culturele trends inzet om merken 'human-proof' te maken en hun relevantie duurzaam te vergroten.
Als strateeg adviseert Kees al tientallen jaren internationale topmerken zoals Disney, Hugo Boss, American Express, Tetra Pak, Asics, Swiss Life, Vodafone en vele anderen.
Irma Bollen
Bestuurslid PIM
Proost op 20 jaar marketinginzichten
Na een dag vol inspiratie en inzichten is het tijd om na te praten, te netwerken en nieuwe connecties te leggen. Onder het genot van een drankje ontvang je jouw eigen exemplaar van het 20e PIM Trendrapport – de gids vol trends en strategieën die je direct kunt inzetten.
- Informele gesprekken met andere marketingprofessionals en visionairs.
- De kans om ideeën en ervaringen te delen met gelijkgestemden.
- Jouw exemplaar van het PIM Trendrapport, een waardevolle bron voor 2025 en verder.