Marketingkennisfestival (PIM Marketingliteratuurprijs)
VU Amsterdam
Tijd tot evenement
Marketingkennisfestival (PIM Marketingliteratuurprijs)
VU Amsterdam | ,
De kracht van ideeën. De impact van marketingliteratuur.
De PIM Marketingliteratuurprijs krijgt een nieuw jasje. Geen traditionele prijsuitreiking, maar een levendig kennisfestival waar het draait om de boeken die het verschil maken. De must-reads die het vak verder brengen.
We vieren marketingliteratuur in al haar vormen: als bron van inspiratie, als startpunt van discussie, als brug tussen wetenschap en praktijk. Het nieuwe marketingkennisfestival wordt dé plek waar marketeers, denkers en doeners samenkomen om ideeën te toetsen, inzichten te delen en het vak inhoudelijk te voeden.
Dompel je onder in scherpe analyses, actuele thema’s en gesprekken die ertoe doen. Dit is het begin van iets groters. Op weg naar het nieuwe PIM-concept in 2026.
De genomineerden voor de PIM Marketingliteratuurprijs 2025 zijn bekend!
Tien boeken. Tien frisse perspectieven op marketing.Van AI en klantliefde tot duurzaamheid en disruptie – dit is marketing anno nu.
In alfabetische volgorde, dit zijn de titels die het vak verrijken:
- 101 beïnvloedingstechnieken – Nicol Tadema (Boom)
- AI personalisatie strategie – Jean-Pierre Thomassen (Boom)
- Grote Marketing Reset – Sebastiaan Elsholz (Alderwood)
- Iedereen praat erover – Rob de Groot (Sequoia)
- Inclusieve Marketing – Hamza Ouamari (Pelckmans)
- Marketing denken, marketing doen – Marjolein Visser e.a. (Noordhoff)
- Marketing. Reinventing the Basics – Igor Nowé (LannooCampus)
- Merkdisruptie – Richard Otto, Frank Haveman, Jeroen Cremer (Tens Media)
- Relatietherapie voor klantliefhebbers – Harald Pol (Van Duuren)
- Sustainable Experiences – Anika Siepel en Leon Bosma (Eburon)
Praktische informatie
LocatieVrije Universiteit van Amsterdam – Het Nieuwe Universiteitsgebouw (NU gebouw)
Theater 5
De Boelelaan 1111, 1081 HV Amsterdam
Inloop
Tijd: 14:00 – 14:30 uur
Let op: Na 14:30 uur start het programma
Bereikbaarheid met de auto & parkeren
Parkeren kan onder het NU gebouw, in garage P3 VU Campus
Navigatieadres: Van der Boechorststraat 5a, 1081 BT Amsterdam
Gebruik deze link voor parkeerlocaties bij de VU en specifiek de route‑beschrijving naar P3 VU Campus: Parkeren bij VU – parkeerlocaties
Voor het geval P3 VU Campus vol is: raadpleeg de kaart op de parkeerpagina voor alternatieve parkeergelegenheden.
Tip: Check op de contactpagina of je een plekje kunt reserveren.
Duurzaam & community‑minded: Carpoolen
Nieuwe optie: via de app Slinger kun je een rit aanbieden of meerijden met anderen. Goed voor de community en het milieu!
Directe link naar het carpoolplatform
Bereikbaarheid met openbaar vervoer (trein)
Het VU ligt op loopafstand van station Amsterdam Zuid. Kom per trein en wandel in een paar minuten naar de locatie.
Aanmelden
Programma
Walk in
De deuren gaan open! Pak een koffie en duik in de ‘boekenhoek’ vol inspiratie. Scan een QR-code en luister naar korte audioquotes van de sprekers zelf. Een relaxte start tussen de 10 genomineerden.
Plenaire opening
Sprekers: Charelle Akihary Hans MolenaarWe trappen af met een warm welkom door Hans Molenaar en Charelle Akihary. De genomineerden worden door hen kort voorgesteld – dit zijn de denkers van vandaag én morgen.
Charelle Akihary
Voorzitster Platform Innovatie Marketing & Marketing Directeur NPO | PIM & NPO
Keynote: Merkactivisme anno 2025
Sprekers: Peeter VerleghPeeter Verlegh (Professor of Marketing, Vrije Universiteit Amsterdam) neemt je mee in de wereld van merkactivisme. Doen of laten? Hij zet voor- én tegenstanders tegenover elkaar. Scherp, actueel en precies waar marketing nu over gaat.
Van theorie naar praktijk: FutureFashion
Sprekers: Charelle AkiharyWat als jouw merk onder druk komt te staan? FutureFashion staat vandaag centraal, op een interactieve manier. Hoe? Dat wordt duidelijk tijdens de presentatie van deze case
Charelle Akihary
Voorzitster Platform Innovatie Marketing & Marketing Directeur NPO | PIM & NPO
Korte pauze
Even op adem komen. Tijd voor koffie, frisse lucht en een plek zoeken voor de break-outs.
Eerste break-out ronde
In kleinere groepen duik je de diepte in. De sprekers begeleiden je langs scherpe inzichten en frisse invalshoeken.
Wisselmoment
Tijd om te wisselen van tafel, van perspectief, van sprekers.
Tweede break-out ronde
Nieuwe ronde, nieuwe input. Je neemt meer informatie op vanuit het vraagstuk – waarbij diverse sprekers je van diverse inzichten voorzien
Korte break
Deelnemers kiezen hun groepje voor het eindlab. Nu wordt het concreet.
Break out labs & pitch
Maak het tastbaar: werk in groepen aan een creatieve oplossing voor FutureFashion. Van idee naar concept op papier. Daarna pitcht elke groep zijn idee binnen 1 minuut(!), met feedback van de sprekers en een publieksjury.
Borrel: bekroning en uitreiking PIM Marketingliteratuurprijs 2025
We sluiten af met een borrel én de bekendmaking van de winnaar van de PIM Marketingliteratuurprijs 2025. Een feestelijk moment, midden tussen de boeken en de makers ervan.